hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Majstor mirenja, spajanja i kombiniranja suprotnosti

Ivica Župan

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 257-268 preuzimanja: 459* citiraj
APA 6th Edition
Župan, I. (2012). Majstor mirenja, spajanja i kombiniranja suprotnosti. Ars Adriatica, (2), 257-268. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/102838
MLA 8th Edition
Župan, Ivica. "Majstor mirenja, spajanja i kombiniranja suprotnosti." Ars Adriatica, vol. , br. 2, 2012, str. 257-268. https://hrcak.srce.hr/102838. Citirano 15.08.2020.
Chicago 17th Edition
Župan, Ivica. "Majstor mirenja, spajanja i kombiniranja suprotnosti." Ars Adriatica , br. 2 (2012): 257-268. https://hrcak.srce.hr/102838
Harvard
Župan, I. (2012). 'Majstor mirenja, spajanja i kombiniranja suprotnosti', Ars Adriatica, (2), str. 257-268. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/102838 (Datum pristupa: 15.08.2020.)
Vancouver
Župan I. Majstor mirenja, spajanja i kombiniranja suprotnosti. Ars Adriatica [Internet]. 2012 [pristupljeno 15.08.2020.];(2):257-268. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/102838
IEEE
I. Župan, "Majstor mirenja, spajanja i kombiniranja suprotnosti", Ars Adriatica, vol., br. 2, str. 257-268, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/102838. [Citirano: 15.08.2020.]

Sažetak
Na temelju posljednje izložbe Igora Rončevića „Dulčićevi ragmenti” u prikazu se istražuje slikareva svijest o tome kako se suvremena slika uvijek mislila kao jezični problem utemeljen na vlastitim unutarnjim formulacijskim obvezama, pa stoga ona zahtijeva da u njoj bude zastupljena nužna mjera refleksije o jezičnim i metajezičnim pitanjima, dakle prema pitanjima o kojima slikarstvo kao specifična izražajna disciplina danas mora - baš kao što je tako često bilo u njezinoj povijesti - čuvati jasnu i čvrstu svijest. Ispituje se i činjenica da Rončevićevo stvaralaštvo itekako nastaje u dosluhu s vremenom u kojemu se stvara. Naime, Rončevićeva recentna izložba svjedoči da je
u posthistorijskom, eklektičnome postmodernom vremenu sve moguće, pa i eklektično kombiniranje povijesnih stilova, zaigrano spajanje, miješanje žanrova, prisvajanje postupaka, sklonost amalgamiranju, kombinatorika različitih, vremenski udaljenih povijesno-stilskih predložaka, naizgled nespojivih stilskih fragmenata, čak i tehnoloških sastavnica, poetičkih postupaka i tehnika... Rončević spaja i pomiruje suprotnosti: apstraktno i figurativno, mikro- i makrosvijet, intelektualno i senzualno, američko i europsko, superiornost i nesigurnost, egzistencijalističko i hedonističko… Na njegovim slikama sve je dopušteno i sve je moguće - otvoren je prostor mašti, oslobođen razmah ruci. Konačnica takva pristupa je prostrano platno koje ima draž nesputanosti, iznenadljivosti, neograničenosti mogućeg.

Ključne riječi
postmoderni eklekticizam; metajezičnost; sklonost amalgamiranju; kombinatorika žanrova; spajanje suprotnosti; iznenadljivost; mediteranski kolorizam

Hrčak ID: 102838

URI
https://hrcak.srce.hr/102838

[engleski]

Posjeta: 704 *