Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Dijalog u filozofiji s djecom i razvoj filozofije za djecu

Marjan Šimenc ; Oddelek za filozofiju, Filozofska fakulteta, ŽUnivwerza v Ljubljani, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 340 Kb

str. 13-27

preuzimanja: 1.271

citiraj


Sažetak

Projekt filozofije za djecu bio je radikalna inovacija. Povezao je djecu, školu i filozofiju na način koji je do tada bio nezamislivim. Karakteristična obilježja filozofije za djecu su njeno naglašavanje dijaloga te koncepcija mišljenja temeljena na uvjerenju u ljudsku pogrešivost. Pitanje je, međutim, je li i sam pokret filozofije za djecu dijalogičan i samo-korigirajući. Ovim radom nastoji se pokazati kako je pokret filozofije za djecu oblikovao otvoren prostor dijaloga u kojemu se može odvijati rasprava o novim filozofskim usmjerenjima. Međutim, Lipmanov kurikulum za filozofiju za djecu nije uključen u dijalog; posljedica je da taj kurikulum gubi na relevantnosti unutar filozofskoga istraživanja i riskira postati pukim povijesnim dokumentom.

Ključne riječi

filozofija za djecu; filozofija s djecom; zajednica istraživača; dijalog; granice dijaloga

Hrčak ID:

103677

URI

https://hrcak.srce.hr/103677

Datum izdavanja:

10.4.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.956 *