Izvorni znanstveni članak
Dijalog u filozofiji s djecom i razvoj filozofije za djecu
Marjan Šimenc
; Oddelek za filozofiju, Filozofska fakulteta, ŽUnivwerza v Ljubljani, Slovenija
Sažetak
Projekt filozofije za djecu bio je radikalna inovacija. Povezao je djecu, školu i filozofiju na način koji je do tada bio nezamislivim. Karakteristična obilježja filozofije za djecu su njeno naglašavanje dijaloga te koncepcija mišljenja temeljena na uvjerenju u ljudsku pogrešivost. Pitanje je, međutim, je li i sam pokret filozofije za djecu dijalogičan i samo-korigirajući. Ovim radom nastoji se pokazati kako je pokret filozofije za djecu oblikovao otvoren prostor dijaloga u kojemu se može odvijati rasprava o novim filozofskim usmjerenjima. Međutim, Lipmanov kurikulum za filozofiju za djecu nije uključen u dijalog; posljedica je da taj kurikulum gubi na relevantnosti unutar filozofskoga istraživanja i riskira postati pukim povijesnim dokumentom.
Ključne riječi
filozofija za djecu; filozofija s djecom; zajednica istraživača; dijalog; granice dijaloga
Hrčak ID:
103677
URI
Datum izdavanja:
10.4.2013.
Posjeta: 3.003 *