Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Optimizacija projektnih elemenata kružnog raskrižja

Sanja Šurdonja ; University of Rijeka, Faculty of Civil Engineering, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka, Croatia
Aleksandra Deluka-Tibljaš ; University of Rijeka, Faculty of Civil Engineering, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka, Croatia
Sergije Babić ; University of Rijeka, Faculty of Civil Engineering, Radmile Matejčić 3, 51000 Rijeka, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 819 Kb

str. 533-539

preuzimanja: 736

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 819 Kb

str. 533-539

preuzimanja: 804

citiraj


Sažetak

Analiza izvedenih kružnih raskrižja u nekoliko hrvatskih gradova ukazuje na to da izgrađenost područja raskrižja pri rekonstrukciji klasičnih tipova raskrižja u kružna u pravilu limitira raspon vanjskog polumjera samoga raskrižja. Hrvatske smjernice za projektiranje i opremanje raskrižja kružnog oblika-rotora, za proračun kapaciteta malih i srednjih kružnih raskrižja sugeriraju uporabu Austrijske metode koja u proračunu respektira geometrijske uvjete na raskrižjima što je razlog njezine uporabe za analizu korelacije između geometrije i kapaciteta raskrižja u ovome radu. Kako urbane lokacije ne omogućavaju uvijek primjenu optimalnog polumjera u ovome radu se analizira način optimiranja polumjera i drugih geometrijskih elemenata raskrižja u ovisnosti o željenom kapacitetu raskrižja. Rezultati su pokazali da elementi oblikovanja ulaza i izlaza u kružno raskrižje kao i postignuta udaljenost konfliktnih točaka na samom privozu imaju utjecaj na kapacitet samog raskrižja te da se optimiranjem njihovih iznosa u funkciji kapaciteta može racionalizirati potreban prostor za raskrižje.

Ključne riječi

kapacitet; projektni elementi; polumjer; kružno raskrižje; volumen

Hrčak ID:

104082

URI

https://hrcak.srce.hr/104082

Datum izdavanja:

15.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.757 *