Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

ULOGA MENADŽMENTA OPSKRBNOG LANCA U POVEĆANJU KONKURENTNOSTI PODUZEĆA

Rudolf Vouk


Puni tekst: hrvatski pdf 248 Kb

str. 1013-1030

preuzimanja: 13.073

citiraj


Sažetak

Pojam menadžmenta opskrbnog lanca, koji je nastao na početku osam desetih godina predstavlja optimizaciju razina zaliha, usluga kupcu i logističkih aktivnosti. Menadžment opskrbnog lanca odražava stratešku ulogu dobavljača u pridonošenju dugoročnom uspjehu poduzeća. Dobavljači, i nabava proizvoda i proces isporuke proizvoda potrošaču postali su ključni za konkurentnost. Poduzeće uspostavlja dugoročan odnos sa nekoliko pouzdanih dobavljača i ne želi imati višestruke izvore za svaki nabavljeni proizvod. Strukturu opskrbnog lanca u mnogočemu određuju tehnologija, osobito elektronička razmjena podataka, sustav brzoreagirajuće isporuke i sustav djelotvornog prilagođivanja potražnji. Produženje opskrbnog lanca što se tiče vremena i udaljenosti (posljedica globalizacije) dalo je dodatnu važnost logističkoj povezanosti s isporukom sirovina i dijelova proizvoda i s isporukom gotovih proizvoda kupcima. Mnogobrojne su mogućnosti poboljšanja djelotvornosti poduzeća poboljšanjem menadžmenta opskrbnog lanca. Nekoliko međuovisnih elemenata bitno je za djelotvornu primjenu programa menadžmenta opskrbnog lanca. To su ponajprije dugoročni odnosi, zatim razmjena informacija i financijska operativna i tehnička snaga dobavljača u vezi s proizvodima koje proizvodi i isporučuje.

Ključne riječi

opskrbni lanac; logistika; distribucijski centar; obrtaj zaliha; profiabilnost ulaganja

Hrčak ID:

10418

URI

https://hrcak.srce.hr/10418

Datum izdavanja:

25.11.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 17.238 *