Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Pogledi na budućnost adolescenata s teškoćama u razvoju

Magdalena Perić orcid id orcid.org/0000-0003-2635-6075 ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Zagreb, Hrvatska
Lejla Osmančević Katkić ; Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Rea Fulgosi Masnjak ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 139 Kb

str. 108-119

preuzimanja: 536

citiraj


Sažetak

Period adolescencije je veoma burno razdoblje u životu svakog pojedinca, pa tako i u životu adolescenata s teškoćama u razvoju. To je period kad treba donijeti važnu životnu odluku – zaposliti se i otići od roditelja ili nastaviti školovanje, pri čemu adolescenti s teškoćama u razvoju nemaju baš mnogo izbora.
U Republici Hrvatskoj većina adolescanata s teškoćama u razvoju nakon završetka srednje škole nema mogućnost nastaviti svoje školovanje stoga je prisiljena na zapošljavanje. Međutim i pri zapošljavanju se javljaju problemi, a jedan od razloga je školovanje za zanimanja koja nisu prepoznata na tržištu rada.
Ovo istraživanje provedeno je na uzorku od 112 učenika „Srednje strukovne škole Varaždin“. Od toga je bilo 56 učenika s teškoćama u razvoju i 56 učenika bez teškoća u razvoju oba spola. Dio učenika s teškoćama u razvoju bio je uključen u posebna razredna odjeljenja, a dio u redovna razredna odjeljenja.
Zanimanja za koja su se školovali učenici su: pomoćni pekar (9 učenika), pekar (34 učenika), stolar (17), krojač (17), galanterist (8), mesar (1 ), frizer (2 ), soboslikar (5 učenika), autolimar (4), pomoćni stolar (12), pomoćni krojač (3).
U istraživanju je korišten Opći upitnik (Osmančević Katkić, L. Fulgosi Masnjak, R., 2010.) kojim su prikupljeni deskriptivni podatci o uzorku, a za ispitivanje pogleda na budućnost su korišteni upitnici: Očekivanja od budućnosti (Ajduković, M., Kulenović, A., 1992.) i Kako ja procjenjujem svoju budućnost (Urbanc, K., 1999.).
Podatci su obrađeni deskriptivnim statističkim tehnikama, a za utvrđivanje razlika među ispitivanim skupinama korišten je hi-kvadrat test.

Ključne riječi

adolescencija, teškoće u razvoju, pogledi na budućnost

Hrčak ID:

104214

URI

https://hrcak.srce.hr/104214

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.240 *