Skoči na glavni sadržaj

Sažetak sa skupa

OSOBNI NARATIVI I IMPLICITNE TEORIJE U KVALITATIVNIM ANDRAGOGIJSKIM ISTRAŽIVANJIMA

Amina Isanović orcid id orcid.org/0000-0003-2751-7010 ; Filozofski fakultet, Univerzitet u Sarajevu, Bosna i Hercegovina



Sažetak

Rad se bavi metodološkim pitanjima suvremenih andragogijskih istraživanja. Izlaganje počinje sagledavanjem epistemoloških pitanja kvalitativne metodologije, kao središnjeg mjesta suvremenih rasprava vezanih za istraživačku praksu društvenih i humanističkih znanosti. U nastavku se argumentira stav o usklađenosti kvalitativne metodologije s postmodernom idejom o fragmentiranosti stvarnosti. Odatle proizlazi okrenutost znanstvene spoznaje traganju za partikularnim istinama, a njih je moguće naći u autentičnim osobnim (pri)povijestima. Stoga ulogu istraživačkog materijala u kvalitativnim istraživanjima dobivaju osobni narativi. Oslanjanjem na ovakovrstan materijal, istraživački proces vodi nastanku narativnog znanja (nasuprot paradigmatskom, općem). Životno iskustvo dobiva status izvora znanja ispunjenog specifičnom vrstom informacija – koje se u kvalitativnoj metodologiji tretiraju kao konstituenti implicitne teorije. Na taj način stječu se pretpostavke za strukturiranje životnog iskustva u znanstveni diskurs. Kvalitativna istraživanja, na temelju toga, daju doprinos utemeljenju novih znanstvenih područja. Središnji dio rada posvećen je razmatranju upravo uloge osobnih narativa i implicitnih teorija u profiliranju epistemologije menadžmenta u obrazovanju, područja koje još nastoji odgovoriti na temeljna pitanja koja se tiču njegova znanstvenog identiteta. Ono se pritom oslanja na nekoliko „čvršćih“ područja, među njima i andragogiju. Na primjerima provedenog kvalitativnog istraživanja s ravnateljima odgojno-obrazovnih institucija analiziraju se i obrazlažu spoznajni potencijali kvalitativnog andragogijskog istraživanja te priroda znanja nastalog u takvom procesu.

Ključne riječi

Andragogijska istraživanja; kvalitativna metodologija; osobni narativi; implicitne teorije; menadžment u obrazovanju

Hrčak ID:

104261

URI

https://hrcak.srce.hr/104261

Datum izdavanja:

12.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 988 *