Sažetak sa skupa
SVEUČILIŠNO OBRAZOVANJE NA MIKRORAZINI: VREDNOVANJE I SAMOVREDNOVANJE ISHODA UČENJA I RAZVOJ EMPATIJSKE KOMUNIKACIJE U ODNOSU NASTAVNIK – STUDENT
Mirjana Mavrak
; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Sarajevu
Sažetak
Mirjana Mavrak
Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Sarajevu
mmavrak@yahoo.com
Sveučilište je institucija iznimno važna za razvoj globalnog znanja, što je definirano kroz dvije dimenzije: istraživanje i proces podučavanja. Izvrsnost je postala termin koji se danas nužno veže uz dimenziju istraživačkog i uz dimenziju obrazovnog sveučilišnog rada. Tradicionalna slika sveučilišne izobrazbe podrazumijeva nastavnika kao glavni resurs kvalitete u podučavanju. Uloga sveučilišnog nastavnika, međutim, uvelike se promijenila tijekom posljednja dva desetljeća. Ova je promjena podržana i promjenom konceptualnog razumijevanja sveučilišnog kurikuluma koji valja shvatiti kao kurikulum obrazovanja odraslih. Suprotno zahtjevu za suradničkim odnosom polaznika i nastavnika kao voditelja u sveučilišnoj nastavi, proces vrednovanja kao dio procesa učenja-poduka i dalje se shvaća kao isključiva odgovornost nastavnika. Ovakvo nas razumijevanje vodi do pitanja studentske odgovornosti za akademska postignuća: sve dok sveučilišni nastavnik bude shvaćen kao šef, a ne kao voditelj i supervizor u razvoju kurikuluma, sveučilišna izobrazba egzistirat će kao andragoški proces u kojemu se studentima kao odraslim polaznicima pristupa potpuno pedagoški. Posljedica ovakvog pristupa mnogobrojna su nerazumijevanja i konflikti u komunikaciji nastavnik-student, ili rast međusobnog optuživanja za lošu prolaznost na ispitima, a istodobno opadanje kvalitete dobrih međuljudskih odnosa. Kako nas uči teorija komunikacije i moderna teorija kurikuluma, konflikt se u obrazovnom procesu može spriječiti ako se radi na razvoju empatije. Rad raspravlja o mogućnosti razvoja empatijskog komuniciranja u posljednjoj fazi razvoja sveučilišnog kurikuluma – vrednovanju – putem proaktivnog studentskog angažmana u ocjenjivanju ishoda učenja. Opisan je proces izgrađivanja partnerstva u sveučilišnom obrazovanju kao obrazovanju odraslih, koji nam daje suvremenu sliku učenja odraslih u visokom obrazovanju.
Ključne riječi
Visoko obrazovanje; kurikulum u obrazovanju odraslih; vrednovanje ishoda učenja; student kao odrasli polaznik; voditelj u obrazovanju odraslih; empatija u procesu učenje-poduka
Hrčak ID:
104272
URI
Datum izdavanja:
12.12.2011.
Posjeta: 1.182 *