Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika

Marija Buterin ; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru
Stjepan Jagić ; Odjel za pedagogiju, Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 793 Kb

str. 175-190

preuzimanja: 247

citiraj


Sažetak

Multikulturalni sastav hrvatskog društva, globalizacijski procesi i nove integracije aktualiziraju pitanje odgoja i obrazovanja pripadnika različitih naroda. Škola kao čimbenik oblikovanja društvenih odnosa treba uvažiti kulturne specifičnosti i potrebe svih svojih članova pri čemu važnu ulogu imaju stavovi djece i mladih prema zajedničkom školovanju pripadnika različitih naroda. Budući da predstavljaju pretpostavku izgradnje interkulturalne škole, nužna su njihova istraživanja kao temelj osvještavanja odnosa prema „drugom“ i „drugačijem“ u školskom okruženju. Cilj ovoga empirijskog rada bio je istražiti stavove učenika i učenica srednjih škola o zajedničkom školovanju pripadnika različitih naroda. U istraživanju je sudjelovalo 1709 polaznika različitih srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Podatci su prikupljeni pomoću upitnika. Na temelju analize rezultata utvrđene su statistički značajne razlike u stavu prema zajedničkom školovanju s obzirom na spol, razred i vrstu srednje škole, te u stavu prema školskoj asimilaciji s obzirom na spol, narodnost i vrstu srednje škole.

Ključne riječi

interkulturalni odgoj i obrazovanje; kulturni pluralizam; srednjoškolci; školska asimilacija; zajedničko školovanje

Hrčak ID:

105319

URI

https://hrcak.srce.hr/105319

Datum izdavanja:

15.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 2.139 *