hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole

Matjaž Duh ; Učiteljski fakultet Sveučilište u Mariboru
Andreja Kljajič ; Učiteljski fakultet Sveučilište u Mariboru

Puni tekst: hrvatski, pdf (911 KB) str. 191-207 preuzimanja: 37* citiraj
APA 6th Edition
Duh, M. i Kljajič, A. (2013). Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole. Školski vjesnik, 62 (2-3), 191-207. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/105320
MLA 8th Edition
Duh, Matjaž i Andreja Kljajič. "Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole." Školski vjesnik, vol. 62, br. 2-3, 2013, str. 191-207. https://hrcak.srce.hr/105320. Citirano 04.12.2021.
Chicago 17th Edition
Duh, Matjaž i Andreja Kljajič. "Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole." Školski vjesnik 62, br. 2-3 (2013): 191-207. https://hrcak.srce.hr/105320
Harvard
Duh, M., i Kljajič, A. (2013). 'Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole', Školski vjesnik, 62(2-3), str. 191-207. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/105320 (Datum pristupa: 04.12.2021.)
Vancouver
Duh M, Kljajič A. Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole. Školski vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 04.12.2021.];62(2-3):191-207. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105320
IEEE
M. Duh i A. Kljajič, "Nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti učenika nižih razreda osnovne škole", Školski vjesnik, vol.62, br. 2-3, str. 191-207, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105320. [Citirano: 04.12.2021.]

Sažetak
U članku je predstavljeno istraživanje provedeno na uzorku od 140 učenika od prvog do trećeg razreda slovenskih osnovnih škola, odnosno, učenika u dobi od šest do devet godina. U istraživanju smo pratili nivo likovno-aprecijativnih sposobnosti navedenih učenika. Analiza rezultata pokazala je da s obzirom na uzrast i spol u prvom i drugom razredu ne postoje veće razlike u načinu na koji učenici gledaju, percipiraju i primaju umjetničko djelo. Isto tako, ni u trećem razredu ne postoje statistički značajne razlike između dječaka i djevojčica s aspekta likovne aprecijacije. Usporedba rezultata aritmetičkih sredina s aspekta spola u svim razredima ukazuje na nešto viši nivo likovne aprecijacije kod djevojčica. Rezultati praćenja cjelokupnog nivoa likovno aprecijativnih sposobnosti učenika pojedinih razreda pokazuju da postoje statistički značajne razlike u dostignutom nivou likovne apreciacije u korist starijih učenika. Cilj istraživanja bio je poboljšati likovno-pedagošku praksu i osvijestiti značenje likovne aprecijacije koja pridonosi boljoj percepciji i recepciji umjetničkih radova.

Ključne riječi
likovna apreciacija; likovno-aprecijativne sposobnosti; osnovna škola; percepcija; recepcija

Hrčak ID: 105320

URI
https://hrcak.srce.hr/105320

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 522 *