Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Uvjetovanost izbora i didaktičkog oblikovanja medija u nastavnom procesu i učenju

Milan Matijević ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 1.462 Kb

str. 303-325

preuzimanja: 407

citiraj


Sažetak

Autor upozorava na problem definiranja osnovnih pojmova koji se odnose nakomuniciran je i učenje uz pomoć novih medija, te na problem izbora odgovarajućih medija za nastavni proces i proces učenja (učenje se događa samo u školi!). Problem izbora medija za učenje i poučavanje nije nov, ali je nov kontekst događanja uvjetovan pojavom novih digitalnih komunikacijskih medija, napose interneta, računalne simulacije i mobilnih uređaja za komuniciranje. Autor prezentira objašnjenja pojmova i fenomena medij, multimedij i multimedijalnost te pokušava sistematizirati kriterije izbora nastavnih medija za potrebe nastavnika u današnjoj školi. Glavni čimbenik koji uvjetuje izbor medija (te strategija učenja i poučavanja) ostaju, kao i uvijek, očekivani ishodi učenja, odnosno ciljevi koje treba ostvariti u nastavom procesu. Važna pitanja koja trebaju rješavati stručnjaci za nastavu i učenje jesu odnos personalne i apersonalne komunikacije, definiranje uloga glavnih subjekata u nastavnoj komunikaciji (vidi: Fritsch, 2003.) te pitanja didaktičkog dizajniranja nastavnih situacija. Odrastanje i učenje u novom (multi)medijskom obrazovnom okruženju traži bitno različite didaktičke strategije i metodičke scenarije od onih koji su mogli zadovoljiti generacije učenika prije trideset ili pedeset godina.

Ključne riječi

dizajniranje nastavnog procesa; kriteriji za izbor medija u nastavi; klasifi kacija nastavnih medija; medij; multimedij; nova obrazovna okolina; obrazovna tehnologija

Hrčak ID:

105326

URI

https://hrcak.srce.hr/105326

Datum izdavanja:

15.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 1.941 *