Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Psihologija pisanja. Određenje pisanja i njegovih procesa, razvoj pisanja kod djece te pristupi poučavanju pisanja

Anela Nikčević-Milković orcid id orcid.org/0000-0001-6216-456X ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 1.278 Kb

str. 391-409

preuzimanja: 49

citiraj


Sažetak

Pisanje je vrlo kompleksna i kognitivno zahtjevna aktivnost. Ona je opća ili generativna sposobnost pojedinca, važna i u vertikali obrazovanja, i za profesionalni život. Pisanje pomaže razvoju, unaprjeđenju i preciznosti mišljenja pojedinca. Pisanje se kod djece najprije razvija kroz tzv. miješani medij u kojem dijete zajedno uči pisati, govoriti, crtati, čitati i dr. Za razvoj pisanja, kao i jezika općenito, važno je kod djeteta razvijati tzv. metalingvističku svjesnost. Usvajajući procese pisanja, učenici prolaze kroz mnoge mehaničke i tehničke zahtjeve, kao i poteškoće pisanja. Stoga je važno u dječjim domovima i odgojno-obrazovnim ustanovama razvijati poticajnu okolinu za razvoj pisanja, približiti je realnoj okolini koja nalikuje onoj kompetentnih autora te se pisanje mora ugraditi u djetetov simbolički repertoar. Instrukcijski pristupi i treninzi poučavanju pisanja, koji su opisani u radu, učenicima pomažu u razvoju pisanog izražavanja i svladavanja poteškoća pisanja. Ovi se pristupi zasnivaju na socijalno-kognitivnom modelu samoregulacije pisanja te socijalno-konstruktivističkom pristupu poučavanju pisanja. Prema rezultatima brojnih istraživanja, suvremeni procesno orijentirani pristup poučavanju pisanja najefikasniji je pristup poučavanju pisanja.

Ključne riječi

pisanje kao opća ili generativna sposobnost, razvoj pisanja kod djece, poticajna okolina za pisanje, instrukcijski pristupi ili treninzi poučavanja pisanja

Hrčak ID:

105363

URI

https://hrcak.srce.hr/105363

Posjeta: 966 *