hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

DEFINIRANJE PODRUČJA I POTENCIJAL RAZVOJA SOCIJALNOG PODUZETNIŠTVA HRVATSKE U KOMPARATIVNOM KONTEKSTU

Vlatka Vincetić
Zdenko Babić
Danijel Baturina

Puni tekst: hrvatski, pdf (288 KB) str. 256-278 preuzimanja: 2.411* citiraj
APA 6th Edition
Vincetić, V., Babić, Z. i Baturina, D. (2013). DEFINIRANJE PODRUČJA I POTENCIJAL RAZVOJA SOCIJALNOG PODUZETNIŠTVA HRVATSKE U KOMPARATIVNOM KONTEKSTU. Ekonomski pregled, 64 (3), 256-278. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/105517
MLA 8th Edition
Vincetić, Vlatka, et al. "DEFINIRANJE PODRUČJA I POTENCIJAL RAZVOJA SOCIJALNOG PODUZETNIŠTVA HRVATSKE U KOMPARATIVNOM KONTEKSTU." Ekonomski pregled, vol. 64, br. 3, 2013, str. 256-278. https://hrcak.srce.hr/105517. Citirano 29.11.2021.
Chicago 17th Edition
Vincetić, Vlatka, Zdenko Babić i Danijel Baturina. "DEFINIRANJE PODRUČJA I POTENCIJAL RAZVOJA SOCIJALNOG PODUZETNIŠTVA HRVATSKE U KOMPARATIVNOM KONTEKSTU." Ekonomski pregled 64, br. 3 (2013): 256-278. https://hrcak.srce.hr/105517
Harvard
Vincetić, V., Babić, Z., i Baturina, D. (2013). 'DEFINIRANJE PODRUČJA I POTENCIJAL RAZVOJA SOCIJALNOG PODUZETNIŠTVA HRVATSKE U KOMPARATIVNOM KONTEKSTU', Ekonomski pregled, 64(3), str. 256-278. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/105517 (Datum pristupa: 29.11.2021.)
Vancouver
Vincetić V, Babić Z, Baturina D. DEFINIRANJE PODRUČJA I POTENCIJAL RAZVOJA SOCIJALNOG PODUZETNIŠTVA HRVATSKE U KOMPARATIVNOM KONTEKSTU. Ekonomski pregled [Internet]. 2013 [pristupljeno 29.11.2021.];64(3):256-278. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105517
IEEE
V. Vincetić, Z. Babić i D. Baturina, "DEFINIRANJE PODRUČJA I POTENCIJAL RAZVOJA SOCIJALNOG PODUZETNIŠTVA HRVATSKE U KOMPARATIVNOM KONTEKSTU", Ekonomski pregled, vol.64, br. 3, str. 256-278, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/105517. [Citirano: 29.11.2021.]

Sažetak
Socijalno poduzetništvo i socijalna ekonomija u protekla se tri desetljeća kontinuirano razvijaju na globalnoj razini, kako u razvijenim zemljama, ako i u zemljama u razvoju. Socijalno poduzetništvo prestavlja kišobran termin za velik raspon inovativnih i dinamičnih internacionalnih praksi i diskursa u socijalnom i ekološkom području. Za neke je paradigma socijalnog poduzetništva panaceja rješavanju problema tržišnih neuspjeha, dok je za druge manifestacija dodatne ekspanzije i dominacije poslovnih modela u svim aspektima modernog života. Mogućnost za djelovanje socijalnih poduzeća postoji u mnogobrojnim sektorima, kao što su zdravstvene, socijalne i obrazovne usluge, usluge skrbi o djeci i starijima, usluge vezane uz slobodno vrijeme, promet, proizvodnja i prodaje hrane i očuvanje okoliša. Važnost socijalne ekonomije i poduzetništva varira od zemlje do zemlje. Udio radno aktivne populacije uključene u područje socijalnog poduzetništva puno je viši u razvijenim zemljama nego u tranzicijskim i zemljama u razvoju. Na području Europe socijalno poduzetništvo je u procesu ekspanzije, stvara veliki broj poslova i otvara mogućnosti za gospodarski i društveni razvoj, o čemu svjedoči i brojka od 9 milijuna zaposlenih u sferi socijalnog poduzetništva. Socijalno poduzetništvo još nije dobilo pravu mogućnost u Hrvatskoj, postoje određeni primjeri dobre prakse i pokušaji organizacija civilnog društva prema razvoju socijalnog poduzetništva u suradnji s ostalim relevantnim dionicima. No zasad su značajniji rezultati razvoja sektora socijalnog poduzetništva izostali iako se socijalno poduzetništvo po prvi put djelomice spominje u strateškom dokumentu Nacionalne strategije stvaranja poticajnog okruženja za razvoj civilnog društva.

Ključne riječi
socijalno poduzetništvo; društvene promjene; prepreke u socijalnom poduzetništvu

Hrčak ID: 105517

URI
https://hrcak.srce.hr/105517

[engleski]

Posjeta: 3.852 *