Medijske studije, Vol. 4 No. 7, 2013.
Pregledni rad
Uloga igranog filma u promociji Hrvatske – dosezi i mogućnosti
Božo Skoko
orcid.org/0000-0002-4028-7128
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Tihoni Brčić
; Akademija dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Zlatko Vidačković
orcid.org/0009-0005-7274-1128
; doktorand na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Rad analizira ulogu igranog filma u promociji država i naroda te istražuje načine kako Hrvatska koristi film u prezentiranju vlastitog identiteta i stvaranju imidža u svijetu. Hrvatska je kao tema relativno slabo zastupljena u inozemnim filmskim produkcijama. Iako je kroz povijest bila lokacija za snimanje većeg broja stranih filmova, iskorištenost je tih lokacija u turističke svrhe zanemariva. Rijetki su domaći filmovi dobili zapaženije međunarodne filmske nagrade i doživjeli veću međunarodnu pozornost. S druge strane Hrvatska kao zemljopisno raznolika zemlja s bogatom prirodnom, kulturnom i povijesnom baštinom te bogatom filmskom tradicijom predstavlja izniman potencijal da postane atraktivna lokacija, ali i tema za snimanje velikih međunarodnih filmskih produkcija. Autori donose četiri strategije koje mogu pomoći Hrvatskoj da se pozicionira kao poželjan europski brend kroz igrani film: Hrvatska kao atraktivna filmska lokacija, plasiranje hrvatskih tema u velike inozemne produkcije, jačanje kvalitete i atraktivnosti hrvatskih filmova te filmski festivali kao promotivni alat. Autori posebno analiziraju mogućnosti promocije Hrvatske kroz popularni fantasy-žanr.
Ključne riječi
igrani film; Hrvatska; promocija destinacija; brendiranje; filmska lokacija; identitet
Hrčak ID:
105938
URI
Datum izdavanja:
14.6.2013.
Posjeta: 5.451 *