Kalokagathia, Vol. 1 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Kritička pedagogija u svjetlu kritičke teorije društva
Mario Vasilj
; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Kritička pedagogija preuzela je kao svoj teorijski okvir većinu postavki kritičke teorije društva. Osnovne postavke kritičke teorije društva su: znanost je dio društvenog rada; cilj kritičke teorije je razjasniti društveni kontekst oblikovanja društvenih činjenica kako bi na taj način ova teorija pridonijela promjeni društvenih odnosa; metodološka osnova kritičke teorije društva je „objektivno razumijevanja smisla“; interes koji upravlja spoznajomu kritičkoj teoriji društva je emancipacija;praktični diskurs tvori model društvene prakse bez podčinjavanja i uspješnog prosvjećivanja.
U radu se razmatraju stavovi vodećih teoretičara kritičke pedagogije: I. Illicha, P. Freirea, A. Girouxa I. Shora i J. T. Gattoa. Kritička pedagogija se odnosi na prakse podučavanja i učenja i odgovarajuću obrazovnu teoriju, koje su usmerene na podizanje kritičke svijesti “učenika”, koji žele steći znanja o arhitekturi dominantnih odgojnih praksi koje provode potčinjavajući društveni sustavi.
Ključne riječi
Kritička pedagogija; kritička teorija društva; radikalna pedagogija
Hrčak ID:
106994
URI
Datum izdavanja:
10.10.2012.
Posjeta: 3.275 *