Prethodno priopćenje
Model e-marketinga humanitarnih organizacija u Republici Hrvatskoj
Stojanka Dukić
; duxMISSION d.o.o. Osijek
Sažetak
Od početka 21. stoljeća svijet se nalazi na pragu novoga doba u kojem će ključnu ulogu imati informacijsko-komunikacijska tehnologija. Zahvaljujući toj tehnologiji velik dio fizičkih procesa prjeći će u virtualno okruženje. Sukladno tome uočljivi su trendovi sve većeg obujma poslovanja u virtualnom okruženju koje
predstavlja tzv. elektroničko poslovanje (e-poslovanje). Kao što se poslovanje transformira iz fizičkog u virtualni oblik, tako se i marketing transformira i dobiva novi pojavni oblik u vidu e-marketinga. E-marketing je u načelu globalan, funkcionira 365 dana/24 sata na dan, te se u načelu koristi besplatnim potencijalom
(resursom) koji pruža globalna informacijska infrastruktura, odnosno internet. Poslovni subjekti već danas
nemaju izbora i prisiljeni su koristiti se e-marketingom. Ista situacija je i u području neprofitnog poslovanja u kojemu djeluju humanitarne organizacije. U Republici Hrvatskoj djeluje veliki broj humanitarnih organizacija.
No, te organizacije često vode ljudi bez znanja o marketingu, odnosno menadžmentu. Stoga nije čudno da je rezultat takvoga vođenja upotreba proizvodne, umjesto marketing koncepcije. U izmijenjenim
uvjetima poslovanja, oni koji se ne uspiju prilagoditi, bit će osuđeni na propast. Stoga je ovo provedeno istraživanje učinjeno radi pronalaženja optimalnog modela aplikacije e-marketinga kod humanitarnih organizacija koje djeluju na području Republike Hrvatske. S obzirom na brzi razvitak informacijsko-komunikacijske
tehnologije, definirani model kroz ovo istraživanje bit će aplikativan u sljedećih pet do osam godina.
Ključne riječi
e-marketing; humanitarne organizacije; informacijsko-komunikacijska tehnologija; strukturni model e-marketinga humanitarnih organizacija; tehnike e-marketinga humanitarnih organizacija
Hrčak ID:
108143
URI
Datum izdavanja:
24.7.2013.
Posjeta: 2.764 *