Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Hrvatski jezični standard u jeziku javne komunikacije Uloga medija u oblikovanju hrvatske jezične svijesti i kulture

Andrea Sapunar Knežević ; Zavoda za povijest hrvatske književnosti
Marijana Togonal ; Visoka školi za odnose s javnošću


Puni tekst: hrvatski pdf 170 Kb

str. 17-34

preuzimanja: 2.941

citiraj


Sažetak

Iako u Hrvatskoj nije zakonski utvrđeno što sve pripada domeni javne komunikacije, nedvojbeno je da je medijski ili publicistički diskurs neizostavni dio javne komunikacije pa bi kao takav trebao poštivati određena komunikacijska i jezična pravila utvrđena normativnim priručnicima. Bez obzira što ni jedan od priručnika koji se bavi jezičnom/govornom problematikom nema status "obaveznog" pri jezičnom/govornom oblikovanju poruke koja se odašilje medijskim kanalima – tiskom, radiom, televizijom ili internetom – implicitno je određeno da se medijska poruka usklađuje sa standardnojezičnom normom hrvatskoga jezika. Jezična analiza hrvatskoga medijskog diskursa pokazuje sve veći stupanj otklona od standardnojezičnih normi koji se primarno kreću u dva smjera: priklanjanju raznovrsnim razgovornim oblicima hrvatskoga jezika i “anglizaciji” hrvatskoga leksičkoga korpusa.

Ključne riječi

javna komunikacija; mediji; standardnojezična norma; jezik publicističkog diskursa; jezična kultura

Hrčak ID:

109955

URI

https://hrcak.srce.hr/109955

Datum izdavanja:

27.12.2012.

Posjeta: 4.769 *