Pregledni rad
https://doi.org/10.5559/di.22.3.03
Prihvaćenost i prijateljstvo djece i mladih s teškoćama u razvoju
Anamarija Žic Ralić
orcid.org/0000-0002-3357-4612
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb
Marina Ljubas
; Osnovna škola Kneza Mislava, Kaštel Sućurac
Sažetak
Inkluzija djece s teškoćama u redovit sustav odgoja i
obrazovanja svakako je povećala broj socijalnih interakcija
između djece s teškoćama i bez teškoća u razvoju. Međutim,
većina dosadašnjih istraživanja upućuje na nisku prihvaćenost
djece s teškoćama u razvoju u vršnjačkom okruženju. Niža
razina socijalne prihvaćenosti može utjecati na razvoj
prijateljstva kao najvažnijeg odnosa s vršnjacima. Ovaj rad
daje pregled istraživanja prirode pozitivnih vršnjačkih
interakcija djece s teškoćama u razvoju, odnosno prihvaćanja
i prijateljstva s djecom tipičnoga razvoja kao i s djecom koja
također imaju poteškoće u razvoju. Djeca s teškoćama u
razvoju, za razliku od tipičnih vršnjaka, često doživljavaju
veće poteškoće u stvaranju i održavanju prijateljstva.
Odgođen razvoj motoričkih, percepcijskih, kognitivnih,
jezičnih, komunikacijskih i/ili socijalnih vještina vjerojatno
pridonosi poteškoćama djece s teškoćama u razvoju u
stvaranju trajnih prijateljstava. Rad nudi i pregled znanstvenih
spoznaja o učinkovitosti istraživanih strategija u cilju socijalne
prihvaćenosti i poticanja razvoja te održavanja prijateljstva.
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju, socijalna prihvaćenost, prijateljstvo, vršnjaci
Hrčak ID:
110153
URI
Posjeta: 9.442 *