hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Nostalgija kao obilježje Tribusonova autobiografizma

Ivan Bošković ; Filozofski fakultet - Split

Puni tekst: hrvatski, pdf (152 KB) str. 131-151 preuzimanja: 801* citiraj
APA 6th Edition
Bošković, I. (2013). Nostalgija kao obilježje Tribusonova autobiografizma. Croatica, 37 (57), 131-151. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111139
MLA 8th Edition
Bošković, Ivan. "Nostalgija kao obilježje Tribusonova autobiografizma." Croatica, vol. 37, br. 57, 2013, str. 131-151. https://hrcak.srce.hr/111139. Citirano 12.08.2020.
Chicago 17th Edition
Bošković, Ivan. "Nostalgija kao obilježje Tribusonova autobiografizma." Croatica 37, br. 57 (2013): 131-151. https://hrcak.srce.hr/111139
Harvard
Bošković, I. (2013). 'Nostalgija kao obilježje Tribusonova autobiografizma', Croatica, 37(57), str. 131-151. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111139 (Datum pristupa: 12.08.2020.)
Vancouver
Bošković I. Nostalgija kao obilježje Tribusonova autobiografizma. Croatica [Internet]. 2013 [pristupljeno 12.08.2020.];37(57):131-151. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111139
IEEE
I. Bošković, "Nostalgija kao obilježje Tribusonova autobiografizma", Croatica, vol.37, br. 57, str. 131-151, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111139. [Citirano: 12.08.2020.]

Sažetak
Tribuson je ponajistaknutiji pisac književne suvremenosti i zacijelo najpopularniji pisac svoga naraštaja. Pozamašnu nisku njegovih naslova gradi nekoliko ontoloških područja: fantastika, krimić i autobiografizam, a realiziraju različite strategije. Jedna od strategija je i nostalgija koju, kao oblik autobiografskog diskursa, posreduju katalogizacija, imenovanje i druge tehnike, po čemu je blizak “postmodernoj osjećajnosti” Pavla Pavličića (Oraić Tolić). U radu je naglasak na knjigama u kojima autor tematizira osobne i generacijske ideologeme - od popularne glazbe (Polagana predaja) i pornografije (Povijest pornografije) do odrastanja u doba velikih ideoloπkih koncepata s radijem, televizijom i oblicima medijske kulture kao vidljivim oblicima (Rani dani, Trava i korov, Ne dao Bog većega zla, Mrtva priroda). U njima se, u primjetnu nostalgičnu ruhu,
isprepleću visoka i niska književnost, (Zumzina) estetika i naučene književne teorije, krupne metafore i patetične pučke rime, ali i miris somerice i kuhanih jaja i kazališne predstave što potvrđuje Mannovu misao da je fikcija oblik “davanja lica vlastitu životu”, način čuvanja vlastitoga identiteta i zalog njegove književne prepoznatljivosti.

Ključne riječi
Goran Tribuson; nostalgija; autobiografija; mitologemi; ideologemi

Hrčak ID: 111139

URI
https://hrcak.srce.hr/111139

[engleski]

Posjeta: 1.163 *