Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Nostalgija kao obilježje Tribusonova autobiografizma

Ivan Bošković ; Filozofski fakultet - Split


Puni tekst: hrvatski pdf 152 Kb

str. 131-151

preuzimanja: 1.345

citiraj


Sažetak

Tribuson je ponajistaknutiji pisac književne suvremenosti i zacijelo najpopularniji pisac svoga naraštaja. Pozamašnu nisku njegovih naslova gradi nekoliko ontoloških područja: fantastika, krimić i autobiografizam, a realiziraju različite strategije. Jedna od strategija je i nostalgija koju, kao oblik autobiografskog diskursa, posreduju katalogizacija, imenovanje i druge tehnike, po čemu je blizak “postmodernoj osjećajnosti” Pavla Pavličića (Oraić Tolić). U radu je naglasak na knjigama u kojima autor tematizira osobne i generacijske ideologeme - od popularne glazbe (Polagana predaja) i pornografije (Povijest pornografije) do odrastanja u doba velikih ideoloπkih koncepata s radijem, televizijom i oblicima medijske kulture kao vidljivim oblicima (Rani dani, Trava i korov, Ne dao Bog većega zla, Mrtva priroda). U njima se, u primjetnu nostalgičnu ruhu,
isprepleću visoka i niska književnost, (Zumzina) estetika i naučene književne teorije, krupne metafore i patetične pučke rime, ali i miris somerice i kuhanih jaja i kazališne predstave što potvrđuje Mannovu misao da je fikcija oblik “davanja lica vlastitu životu”, način čuvanja vlastitoga identiteta i zalog njegove književne prepoznatljivosti.

Ključne riječi

Goran Tribuson; nostalgija; autobiografija; mitologemi; ideologemi

Hrčak ID:

111139

URI

https://hrcak.srce.hr/111139

Datum izdavanja:

1.11.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.712 *