Izvorni znanstveni članak
Studija procjene upotrebe lutke kao nastavnog sredstva u slovenskim školama
Helena Korosec
Sažetak
Ovaj članak predstavlja rezultate ankete provedene na odgajateljima u vrtiću i učiteljima u osnovnoj školi o upotrebi lutaka u procesu odgoja i obrazovanja. Lutke se smatraju didaktičkim sredstvima za postizanje ciljeva kurikula. Temelj za primjenu ovih radnja jest kreativna drama, koja postavlja dijete u središte pažnje. Istraživanje je provedeno na odgajateljima u vrtiću i učiteljima u osnovnoj školi u prvoj i drugoj trijadi. Cilj nam je bio otkriti koliko često učitelji upotrebljavaju lutke u razrednim aktivnostima i jesu li svjesni važnosti upotrebe lutke u nekoliko segmenata: simbolička igra, komunikacija, socijalizacija, kreativnost i ciljevi kurikula. Rezultati istraživanja pokazuju da odgajatelji u vrtiću i učitelji u osnovnoj školi imaju uglavnom pozitivno mišljenje: smatraju da lutke poboljšavaju komunikaciju i socijalizaciju u razredu. Djetetova igra lutkom ima simboličku vrijednost jer možemo prepoznati djetetove osjećaje i njegov doživljaj svijeta. Učitelji su svjesni pozitivnog učinka aktivnosti s lutkom na razvoj djetetove mašte i kreativnosti iako tome pridaju manje važnosti za vrijeme aktivnosti. Unatoč pozitivnom stavu prema upotrebi lutaka u određenim područjima, učitelji lutke rijetko upotrebljavaju u razredu.
Ključne riječi
komunikacija; kreativnost; ciljevi kurikula; igra lutkom; simbolička igra
Hrčak ID:
112414
URI
Datum izdavanja:
2.12.2013.
Posjeta: 7.946 *