Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uloga Biblije u oblikovanju duhovno-profesionalnog identiteta vjeroučitelja

Marinko Vidović orcid id orcid.org/0000-0003-0746-023X ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 184 Kb

str. 5-36

preuzimanja: 856

citiraj


Sažetak

Nakon kratkog razjašnjenja pojmova u okviru teme (identitet, duhovno, profesionalno, vjeroučitelj, Biblija), ovaj rad analizira nekoliko nezaobilaznih vidova oblikovanja duhovno-profesionalnog identiteta katehete koji imaju svoju biblijsku utemeljenost i obogaćenje. Budući da je prvenstveno odgojitelj u vjeri, kateheta ne može ostvariti ni svoj osobni duhovni ni profesionalni identitet bez oslanjanja na Bibliju. Ona mu nudi prikaze povijesno ostvarenih vjerničkih doživljaja, osnovne vjerske sadržaje kao i smjernice u pogledu metoda odgoja sebe i drugih u vjeri. S Biblijom u ruci kateheta postaje osjetljiv za uvažavanje životnog iskustva kao nezaobilaznog čimbenika vjere; uči se kulturi riječi i više se oslanja na svjedočanstvo nego na pouku; upućen je na uvažavanje povijesti i povijesnog dinamizma u svim katehetskim nastojanjima; lakše uočava vrednote življenja, pravilnije vrednuje stvarnost i djelotvornije uspijeva komunicirati vjeroučenicima božansku viziju stvarnosti. U zaključku je u obliku devet teza sažeto prikazana uloga Biblije u oblikovanju duhovno-profesionalnog identiteta katehete, osobe koja sustavno i službeno uime Crkve uvodi vjeroučenike u egzistencijalni odnos s Bogom.

Ključne riječi

Biblija; kateheta; identitet; odgoj; vjera; stvarnost; riječ; svjedočanstvo; iskustvo; povijest; povijesno; vrednota/e; vrednovanje; egzistencijalni odnos s Bogom

Hrčak ID:

113910

URI

https://hrcak.srce.hr/113910

Datum izdavanja:

19.3.2002.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 1.550 *