Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Integralna kultura vjeroučitelja - preduvjet stvaralačkog rada

Nevenka Lončarić Jelačić ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 120 Kb

str. 54-62

preuzimanja: 207

citiraj


Sažetak

U članku se propituje i promišlja položaj vjeronaučne struke i vjeroučitelja u odgojno-obrazovnom sustavu u cjelini, na makrorazini, i stanje razvijenosti struke iznutra, na mikrorazini. Iznose se elementi jedne i druge razine i ukazuje na potrebu kvalitetne organizacije odgovornih za njezin razvoj. Integralna kultura vjeroučitelja prepoznaje se kroz razvijen kršćanski i stručni identitet, suverenost i pedagošku kreativnost utemeljenu na Evanđelju, te kroz uspostavljanje suverenih odnosa s drugim strukama u školi, drugim učiteljima, roditeljima i školskom sredinom. Integralna kultura vjeroučitelja razmatra se i kroz širu kulturološku i civilizacijsku dimenziju vjeronauka u suvremenoj školi. Odgovorna uloga vjeronauka argumentira se nizom činjenica koje proizlaze iz njegove teološke, znanstveno-transcendentalne spoznajne dimenzije koju unosi u odgojno-obrazovni sustav, a odgovorna uloga vjeroučitelja očituje se u spoznaji da je on živa Božja pozivnica upućena vjeroučenicima.

Ključne riječi

vjeroučitelj; integralna kultura; stvaralački rad

Hrčak ID:

113945

URI

https://hrcak.srce.hr/113945

Datum izdavanja:

19.3.2001.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 735 *