Izvorni znanstveni članak
Integralna kultura vjeroučitelja - preduvjet stvaralačkog rada
Nevenka Lončarić Jelačić
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U članku se propituje i promišlja položaj vjeronaučne struke i vjeroučitelja u odgojno-obrazovnom sustavu u cjelini, na makrorazini, i stanje razvijenosti struke iznutra, na mikrorazini. Iznose se elementi jedne i druge razine i ukazuje na potrebu kvalitetne organizacije odgovornih za njezin razvoj. Integralna kultura vjeroučitelja prepoznaje se kroz razvijen kršćanski i stručni identitet, suverenost i pedagošku kreativnost utemeljenu na Evanđelju, te kroz uspostavljanje suverenih odnosa s drugim strukama u školi, drugim učiteljima, roditeljima i školskom sredinom. Integralna kultura vjeroučitelja razmatra se i kroz širu kulturološku i civilizacijsku dimenziju vjeronauka u suvremenoj školi. Odgovorna uloga vjeronauka argumentira se nizom činjenica koje proizlaze iz njegove teološke, znanstveno-transcendentalne spoznajne dimenzije koju unosi u odgojno-obrazovni sustav, a odgovorna uloga vjeroučitelja očituje se u spoznaji da je on živa Božja pozivnica upućena vjeroučenicima.
Ključne riječi
vjeroučitelj; integralna kultura; stvaralački rad
Hrčak ID:
113945
URI
Datum izdavanja:
19.3.2001.
Posjeta: 1.103 *