Izvorni znanstveni članak
Vjeronaučni udžbenik kao didaktičko sredstvo vjeronaučne nastave
Ante Pavlović
; Teološki institut Mostar, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Vjeronaučni udžbenici imaju svoju povijest, funkciju i učinke. Danas se uglavnom, i u teoriji i u praksi, potvrđuje vrijednost i nužnost prikladnih vjeronaučnih udžbenika za vjeronaučnu nastavu u školama. Oni su specijalan nastavni medij, imaju tipičnu školsku funkciju, nude konkretne ciljeve i sadržaje vjeronaučne nastave za pojedina godišta te posreduju odgojno-obrazovne nakane u okviru školskog poučavanja i učenja. Udžbenici su, uvjetno rečeno, osnovni medij koji učenici imaju u ruci, omogućuju im preglednost gradiva i uvid u cjelinu, proširuju vidike, sadržajno su i kreativno varijabilni, sugeriraju orijentacije, realiziraju didaktičke nakane i omogućuju multimetodičke i multimedijalne pristupe. Uz socijalno učenje, oni omogućuju samostalne, individualne i diferencirane procese učenja i poučavanja. Dakako, vjeronaučni udžbenici ne isključuju nego podrazumijevaju i druge nastavne medije, od tradicionalnih do suvremenih medija tehničko-informacijske orijentacije. I koliko god danas informatička groznica zahvaća svekoliki društveni prostor, pa tako i školu, udžbenik ostaje osnovno sredstvo nastave.
Ključne riječi
vjeronaučni udžbenik; didaktika vjeronaučne nastave
Hrčak ID:
113946
URI
Datum izdavanja:
19.3.2001.
Posjeta: 1.227 *