Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Geometrijski pristup u rješavanju zadataka

Alija Muminagić ; Enighedsvej 58.1.th., 4800,Nykbing F., Danmark
Zdravko Starc ; Žarka Zrenjanina 93, 26300 Vršac, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 235 Kb

str. 155-162

preuzimanja: 586

citiraj


Sažetak

U rješavanju mnogih zadataka u nastavi matematike moguće je pristupati dvojako:
algebarski ili geometrijski. Algebarski pristup zahtijeva transformacije za koje
učenici, ponekad, teško shvaćaju njihovo porijeklo. S druge strane, geometrijski
pristup u rješavanju zadataka zahtijeva zorni prikaz, sliku. Učenicima je tako olakšano razumijevanje danog problema.
Slika je srž geometrijskog pristupa u rješavanju zadataka. Napominjemo da se elementi na slici moraju nalaziti u traženim odnosima. Slika ne smije sadržavati neki poseban slučaj između elemenata što bi moglo navesti na pogrešan
put u rješavanju. U geometrijskom pristupu učenici nalaze veze između elemenata koji su za njih vidljivi. Nalazeći logičke veze između elemenata na slici učenici dolaze do ideje vodilje u rješavanju zadataka. U ovom članku dajemo zadatke iz nastave matematike u srednjoj školi koji su riješeni geometrijskim pristupom.

Ključne riječi

zorni prikaz; geometrijski pristup; trokut

Hrčak ID:

114032

URI

https://hrcak.srce.hr/114032

Datum izdavanja:

18.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.413 *