Izvorni znanstveni članak
Konačna smrt autora: Kreativnost u doba informacijskog društva
Monika Vrečar
; Univerza na Primorskem, Slovenija
Sažetak
Pretpostavimo da je kreativnost rezultat unutarnjeg dijaloga kreativnog pojedinca (autora) iz kojega nastaje nova informacija. No kako onda razumjeti kreativnost danas, kada je naša individualna svijest proširena elektronskim medijima i telemetrijski uključena u “globalni mozak”? Sveprisutnost informacijske i komunikacijske tehnologije omogućuje nam da stvaramo nove informacije brže negoli ikad prije i pohranjujemo ih u forme umjetne memorije, u koje može svatko ući. S obzirom na to čini se da je pojam autorstva prevladan, a unutarnji dijalog zamijenjen intersubjektivnim dijalogom. Držeći se teorije medija Viléma Flussera i Marshalla McLuhana, problematiziram novu paradigmu kreativnosti kakva se razvija u dobu informacijske tehnologije.
Ključne riječi
povećanje komunikacijskih procesa; digitalni materijalizam; demokratizacija proizvodnje informacija; estetika informacija
Hrčak ID:
114783
URI
Datum izdavanja:
2.9.2013.
Posjeta: 1.955 *