Prethodno priopćenje
MOTIVACIJA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE U NASTAVI MATEMATIKE
Ankica Benček
Mihaela Marenić
Sažetak
Činjenice da su djeca sve bistrija, sposobnija i svestranija, a njihova matematička znanja sve manja i lošija, motivirale su autore na ovo istraživanje.
Istraživanje je provedeno u 10 osnovnih škola Novog Zagreba. U uzorku je bilo 374 učenika VIII. razreda, koji su dali odgovor na 25 pitanja iz Upitnika kojeg su autori rabili u istraživanju.
Istraživanje pokazuje da su učenici svjesni uloge matematike u njihovu školovanju i životu. Unatoč tome, oni matematiku uglavnom uče zbog ocjenjivanja. Ocjena im je glavna i najjača motivacija za učenje.
Učenicima je na nastavi matematike uglavnom dosadno. U nastavi matematike učenike treba shvatiti kao ravnopravne, aktivne subjekte. Učenici moraju biti svjesni da je učiteljima stalo do njih, da su partneri s jednakim ciljevima i zadaćama, čija realizacija je zadovoljstvo, radost i sreća nastala u zajedničkom istraživanju i stvaranju, uzajamnom motiviranju i razvoju uz obostrano razumjevanje, prijateljstvo, uvažavanje i bezuvjetnu ljubav prema učenju i zvanju.
Ključne riječi
matematika; motivacija; nastava; ocjenjivanje; partnerstvo; učenici; učitelji; znanje
Hrčak ID:
11516
URI
Datum izdavanja:
10.7.2006.
Posjeta: 20.188 *