Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Identitet i poslanje magistara teologije te religijske pedagogije i katehetike

Ružica Razum orcid id orcid.org/0000-0002-8215-8404 ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 332 Kb

str. 723-741

preuzimanja: 949

citiraj


Sažetak

U prvome dijelu ovoga članka riječ je općenito o identitetu i o obrazovanju kao važnome čimbeniku u izgradnji identiteta te o nekim poteškoćama definiranja identiteta magistara teologije i magistara religijske pedagogije i katehetike. U drugome dijelu promišlja se o nekim elementima važnim za razumijevanje atributivnog identiteta magistara teologije i religijske pedagogije i katehetike. Posebna se pozornost usmjerava na stanje društveno-humanstičkih znanosti u suvremenome svijetu, koje su podcijenjene, na stanje teologije koja dijeli njihovu sudbinu, te na odnos Crkve prema visokim teološkim učilištima. U trećem dijelu promišlja se o obrazovanju u perspektivi izgradnje identiteta i poslanja. U tom kontekstu pozornost se daje poglavito dvjema dimenzijama identiteta magistara teologije te religijske pedagogije i katehetike: teološko-kršćanskoj i profesionalnoj. Za razumijevanje teološko-kršćanske dimenzije valja uzeti u obzir stvarnost poziva i rasploživost odaziva. Profesionalna pak dimenzija zahtijeva sustavnu i primjerenu zahtjevima konkretne prakse inicijalnu i trajnu formaciju. U četvrtom, posljednjem dijelu, navode se i kratko objašnjavaju neki zadatci s ciljem osnaživanja identiteta i boljeg profiliranja poslanja magistara teologije te magistara religijske pedagogije i katehetike.

Ključne riječi

identitet; poslanje; magistar teologije i magistar religijske pedagogije i katehetike; poziv; inicijalna formacija; trajna formacija

Hrčak ID:

115777

URI

https://hrcak.srce.hr/115777

Datum izdavanja:

7.2.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.266 *