hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih

Dijana Vican ; Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (309 KB) str. 87-99 preuzimanja: 2.357* citiraj
APA 6th Edition
Vican, D. (2013). Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih. Andragoški glasnik, 17 (2. (31)), 87-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/116174
MLA 8th Edition
Vican, Dijana. "Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih." Andragoški glasnik, vol. 17, br. 2. (31), 2013, str. 87-99. https://hrcak.srce.hr/116174. Citirano 19.09.2020.
Chicago 17th Edition
Vican, Dijana. "Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih." Andragoški glasnik 17, br. 2. (31) (2013): 87-99. https://hrcak.srce.hr/116174
Harvard
Vican, D. (2013). 'Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih', Andragoški glasnik, 17(2. (31)), str. 87-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/116174 (Datum pristupa: 19.09.2020.)
Vancouver
Vican D. Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih. Andragoški glasnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 19.09.2020.];17(2. (31)):87-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116174
IEEE
D. Vican, "Obrazovna struktura i obrazovne potrebe građana RH - platforma za promjene prakse obrazovanja odraslih", Andragoški glasnik, vol.17, br. 2. (31), str. 87-99, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/116174. [Citirano: 19.09.2020.]

Sažetak
Podaci najnovijeg Statističkog ljetopisa (2012.) pokazuju obrazovnu
strukturu građana RH. Podaci čine osnovu za višestrano razmatranje
obrazovnih potreba građana RH prema nekoliko temeljnih varijabli:
kronološka dob i spol, nepismenost, razina obrazovanja, gospodarske grane (sektori), aktivno i neaktivno stanovništvo, zaposleni i nezaposleni i druge. Cilj rada je razmotriti najnoviju obrazovnu sliku Hrvatske, te prodiskutirati odnos obrazovnih potreba s tržišnim potrebama, strateškim ciljevima i obilježjima
suvremenih promjena u nacionalnom i europskom kontekstu
U radu se razmatraju sljedeća pitanja: Koje je značenje podataka u Statističkom ljetopisu za obrazovnu, posebice praksu obrazovanja odraslih? Tko su odrasle osobe potrebite obrazovanja? Uočava li se, s andragoškog gledišta, u obrazovnoj slici prostor za potencijalno nove marginalizirane skupine? Diskusija o statističkim pokazateljima i odnosima obrazovne ponude i zahtjeva s obzirom na društveno-kulturne, tržišne, gospodarske, informacijsko- komunikacijske i druge potrebe vodi autoricu ka promišljanju da je andragoška platforma u kontekstu cjeloživotnog učenja i načela “manje
poučavanja, više učenja” zahtjevnija glede načina, metoda i sredstava, mogućnosti obrazovanja i samoobrazovanja, nego sadržaja učenja. Dok je u rukama Europske Unije sadržajni i financijski okvir za ostvarenje učinkovitog obrazovanja odraslih, realizacija koncepta cjeloživotnog učenja u nacionalnom kontekstu je u rukama onih čimbenika koji osim vlastitih potencijala imaju senzibiliteta za umrežavanje pojedinaca, ustanova i tvrtki na
nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Ključne riječi
obrazovna struktura građana RH; obrazovne potrebe odraslih; tržište rada; andragoška platforma; profesionalni portfolio

Hrčak ID: 116174

URI
https://hrcak.srce.hr/116174

[engleski]

Posjeta: 3.241 *