Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Stavovi učenika četvrtih razreda osnovne škole o likovnoj kulturi i ocjenjivanju u nastavnom predmetu likovna kultura

Dubravka Kuščević
Snježana Dobrota
Marijana Burazer


Puni tekst: hrvatski pdf 231 Kb

str. 215-227

preuzimanja: 1.123

citiraj


Sažetak

Likovna kultura kao nastavni predmet, pogotovo danas u doba socijalizacije i komunikacije slikom, neophodna je u sustavima humanistički usmjerenog odgoja i obrazovanja. Svrha ovoga rada bila je istražiti stavove učenika o nastavnom predmetu Likovna kultura i shvaćanju ocjenjivanja u nastavi Likovne kulture kod učenika četvrtih
razreda osnovne škole.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 300 učenika osnovnih škola Šibensko - kninske i Splitsko - dalmatinske županije. Rezultati istraživanja pokazali su da ne postoji razlika u stavovima između učenika u Splitsko-dalmatinskoj i Šibensko-kninskoj županiji o
ocjenjivanju u nastavi likovne kulture. I učenici i učenice u obje županije iznimno vole nastavu likovne kulture, iako nažalost predmet smatraju nastavnim predmetom osrednje važnosti u svom odgoju i obrazovanju. Učenici žele dobiti i brojčanu ocjenu i čuti opisno
vrednovanje za svoje likovne radove te su u velikom postotku u ovom nastavnom predmetu ocjenjeni odličnom ocjenom. Učenici imaju povratnu informaciju što učiteljica ocjenjuje u njihovim likovnim radovima, ali potrebno je učenicima bolje osvijestiti komponente
vrednovanja na objektivnim kriterijima te time i preispitati kriterije ocjenjivanja od strane učitelja. Učenici najviše vole kada radove procjenjuju zajedno s učiteljicom.

Ključne riječi

likovna kultura; osnovna škola; Splitska i Šibensko-kninska županija; stavovi o ocjenjivanju; učenici

Hrčak ID:

117713

URI

https://hrcak.srce.hr/117713

Datum izdavanja:

22.3.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski talijanski

Posjeta: 2.167 *