hrcak mascot   Srce   HID

Riječki teološki časopis, Vol.41 No.1 Srpanj 2013.

Izvorni znanstveni članak

GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE U ŠKOLI – POTREBA ILI UVJET?

Ksenija Rukavina Kovačević ; Riječka nadbiskupija - Katehetski ured

Puni tekst: hrvatski, pdf (282 KB) str. 101-136 preuzimanja: 1.501* citiraj
APA 6th Edition
Rukavina Kovačević, K. (2013). GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE U ŠKOLI – POTREBA ILI UVJET?. Riječki teološki časopis, 41 (1), 101-136. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118852
MLA 8th Edition
Rukavina Kovačević, Ksenija. "GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE U ŠKOLI – POTREBA ILI UVJET?." Riječki teološki časopis, vol. 41, br. 1, 2013, str. 101-136. https://hrcak.srce.hr/118852. Citirano 20.11.2018.
Chicago 17th Edition
Rukavina Kovačević, Ksenija. "GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE U ŠKOLI – POTREBA ILI UVJET?." Riječki teološki časopis 41, br. 1 (2013): 101-136. https://hrcak.srce.hr/118852
Harvard
Rukavina Kovačević, K. (2013). 'GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE U ŠKOLI – POTREBA ILI UVJET?', Riječki teološki časopis, 41(1), str. 101-136. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118852 (Datum pristupa: 20.11.2018.)
Vancouver
Rukavina Kovačević K. GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE U ŠKOLI – POTREBA ILI UVJET?. Riječki teološki časopis [Internet]. 2013 [pristupljeno 20.11.2018.];41(1):101-136. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118852
IEEE
K. Rukavina Kovačević, "GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE U ŠKOLI – POTREBA ILI UVJET?", Riječki teološki časopis, vol.41, br. 1, str. 101-136, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118852. [Citirano: 20.11.2018.]

Sažetak
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske uvelo je u školskoj godini 2012./2013. u hrvatski obrazovni sustav dva eksperimentalna programa: jedan koji je prisutan u svim osnovnim i srednjim školama na području RH – zdravstveni odgoj, i drugi koji je prisutan u nekoliko odabranih osnovnih i srednjih škola – građanski odgoj i obrazovanje. Budući da su oba kurikuluma u naredne dvije godine u eksperimentalnoj provedbi, autorica članka analizira kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja s aspekta njegovih strukturnih dimenzija, osvrćući se na antropološki temelj modula o ravnopravnosti spolova te modula o razvoju identiteta i interkulturalnosti.
S obzirom da je građanski odgoj i obrazovanje, kako ga shvaća suvremena teorija odgoja, predmet različitih kontroverzi, prije svega u raspravama unutar političke teorije, sociologije obrazovanja i filozofije odgoja, autorica članka postavlja određena pedagoška i antropološka pitanja na koja pokušava naći odgovor u kontekstu definiranih ishoda kurikuluma. Kako niti jedan predmetni kurikulum nije vrijednosno neutralan, pa tako niti kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja, autorica u ovom članku argumentirano progovara o prikrivenim ideologijama na kojima se temelji ovaj kurikulum.

Ključne riječi
ljudska prava; demokratsko građanstvo; građanska kompetencija; ishod; identitet; međukulturalnost; gender ideologija

Hrčak ID: 118852

URI
https://hrcak.srce.hr/118852

[engleski]

Posjeta: 2.260 *