Stručni rad
ULOGA MEDIJA U KREIRANJU SLOBODNOG VREMENA MLADIH
Zlatko Miliša
Višnja Milačić
Sažetak
Istraživanje iz Zadra prezentirano u ovom radu za predmet ima proučavanje uloge medija u odnosu na slobodno vrijeme mladih. Rezultati istraživanja ukazuju na upozoravajuću činjenicu da se vrijeme (sve većeg dijela) mladih provedeno pred ekranima (televizora, mobitela i računala) izjednačilo (negdje i prekoračuje) s vremenom boravka u školi. Nazastupljenija orijentacija mladih u slobodnom vremenu je na dokoličarenje (gledanje televizora, surfanje po internetu, slušanje radija, čitanje revija, časopisa, izležavanja, lutanja po gradu, trgovačkim centrima i sl.), orijentacija na zabavu (odlazak na zabavne koncerte, izlazak u diskoklubove, odlazak na kućne zabave), obiteljska orijentacija (odlazak u crkvu, sudjelovanje u tradicijskim igrama tj. obiteljskim igrama i briga o kućnim ljubimcima), orijentacija na sport (aktivno, rekreativno bavljenje sportom, odlazak na sportske priredbe) i najmanje kulturna orijentacija (odlazak u kazalište, posjećivanje izložbi, čitanje knjiga, posjećivanje tečajeva...). Rezultati iz našeg posljednjeg istraživanja pokazuju da gotovo jedanaest posto učenika završnih razreda osnovnih škola u Zadru dnevno više od pet posto vremena proboravi ispred računala, dvadeset pet posto njih je više od sat i trideset minuta uz mobitel, a da dvanaest posto neselektivno gleda televizijske programe. Oni su već postali mali medijski ovisnici. Znajući da u medijima ima sve više zabavnog ali i manipulativnog sadržaja, posljedice su sve pogubnije za njihov kreativni izričaj. To je iznimno važan argument u prilog tezi da nam trebaju stručnjaci iz oblasti medijske pedagogije. Na žalost, tek neki teološki i nastavnički fakulteti imaju taj kolegij. U tom kontekstu su velike obveze znanstvenika i stručnjaka kod otkrivanja svih kontroverzi razvoja tzv. novih medija, a to znači i u odgoju mladih za kreativno korištenje slobodnovremenskih aktivnosti.
Ključne riječi
slobodno vrijeme; mediji; dokoličarenje
Hrčak ID:
121846
URI
Datum izdavanja:
21.1.2011.
Posjeta: 6.777 *