Magistra Iadertina, Vol. 8. No. 1., 2013.
Pregledni rad
PREDIKCIJA STAVOVA O MENADŽERSKIM I LIDERSKIM POSLOVIMA RAVNATELJA KROZ ANALIZU BROJA UČENIKA, BROJA SMJENA I TJEDNOG RADNOG VREMENA RAVNATELJA
Željko Burcar
; OŠ Frana Krste Frankopana, Zagreb
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ravnateljske stavove o nekim menadžerskim i liderskim poslovima, ispitati kako broj smjena / broj učenika / broj sati tjednog rada predviđaju menadžerske i liderske poslove. Dobiveni rezultati omogućit će kolateralno utvrđivanje postojanja rodnih razlike u istraživanim varijablama, premda ove razlike nisu fokus istraživanja. U istraživanju je sudjelovalo 119 ravnatelja osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske koji su svojevoljno ispunili upitnik na državnom stručnom skupu za ravnatelje. Oni su ispitani Ljestvicama za ispitivanje stavova o menadžerskim i liderskim poslovima ravnatelja konstruiranim za ovo istraživanje, a ekstrahiranima iz mjernog instrumenta za procjenu poslova ravnatelja koji je konstruirao Burcar (2010). Pokazalo se da ravnatelji potvrđuju stavove prema menadžerskim i liderskim poslovima i da oni egzistiraju kao poslovi planiranja, organiziranja, vrjednovanja i vođenja, a međusobno su povezani. T-testom se utvrdilo da ne postoje razlike u stavovima između menadžerskih i liderskih poslova ravnatelja i ravnateljica, a regresijskom analizom da je broj smjena u školi statistički značajan prediktor stavova o njihovim menadžerskim i liderskim poslovima. Sukladno prethodnom rezultatu može se s oprezom zaključiti da ravnatelji u većim školama obavljaju manje menadžerskih i liderskih poslova, vjerojatno zbog veće administrativno-tehničke i stručno-razvojne službe kojoj ravnatelj delegira dio poslova, ovlaštenja i odgovornosti.
Ključne riječi
planiranje; organiziranje; praćenje i vrjednovanje; vođenje i pedagoško vođenje
Hrčak ID:
122646
URI
Datum izdavanja:
10.12.2013.
Posjeta: 2.003 *