Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

PREDIKCIJA STAVOVA O MENADŽERSKIM I LIDERSKIM POSLOVIMA RAVNATELJA KROZ ANALIZU BROJA UČENIKA, BROJA SMJENA I TJEDNOG RADNOG VREMENA RAVNATELJA

Željko Burcar ; OŠ Frana Krste Frankopana, Zagreb


Puni tekst: hrvatski doc 170 Kb

str. 127-139

preuzimanja: 696

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ravnateljske stavove o nekim menadžerskim i liderskim poslovima, ispitati kako broj smjena / broj učenika / broj sati tjednog rada predviđaju menadžerske i liderske poslove. Dobiveni rezultati omogućit će kolateralno utvrđivanje postojanja rodnih razlike u istraživanim varijablama, premda ove razlike nisu fokus istraživanja. U istraživanju je sudjelovalo 119 ravnatelja osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske koji su svojevoljno ispunili upitnik na državnom stručnom skupu za ravnatelje. Oni su ispitani Ljestvicama za ispitivanje stavova o menadžerskim i liderskim poslovima ravnatelja konstruiranim za ovo istraživanje, a ekstrahiranima iz mjernog instrumenta za procjenu poslova ravnatelja koji je konstruirao Burcar (2010). Pokazalo se da ravnatelji potvrđuju stavove prema menadžerskim i liderskim poslovima i da oni egzistiraju kao poslovi planiranja, organiziranja, vrjednovanja i vođenja, a međusobno su povezani. T-testom se utvrdilo da ne postoje razlike u stavovima između menadžerskih i liderskih poslova ravnatelja i ravnateljica, a regresijskom analizom da je broj smjena u školi statistički značajan prediktor stavova o njihovim menadžerskim i liderskim poslovima. Sukladno prethodnom rezultatu može se s oprezom zaključiti da ravnatelji u većim školama obavljaju manje menadžerskih i liderskih poslova, vjerojatno zbog veće administrativno-tehničke i stručno-razvojne službe kojoj ravnatelj delegira dio poslova, ovlaštenja i odgovornosti.

Ključne riječi

planiranje; organiziranje; praćenje i vrjednovanje; vođenje i pedagoško vođenje

Hrčak ID:

122646

URI

https://hrcak.srce.hr/122646

Datum izdavanja:

10.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.003 *