Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KONCEPTUALNA PRESLIKAVANJA U TURISTIČKOM OGLAŠAVANJU - SEMIOTIČKI PRISTUP

Vlado Sušac orcid id orcid.org/0000-0003-2002-0079 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 425 Kb

str. 147-164

preuzimanja: 496

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 425 Kb

str. 147-164

preuzimanja: 525

citiraj


Sažetak

Konceptualno preslikavanje je izraz koji prvenstveno proizlazi iz tradicije kognitivne lingvistike, uglavnom razvijene u posljednjim desetljećima proteklog stoljeća kad se na metaforu prestalo gledati kao na puko retoričko i stilističko sredstvo ili jezični ukras, već kao na način razmišljanja i pojmovnog shvaćanja svijeta. Početna je zamisao ovoga rada istražiti u prvoj fazi središnje slogane preuzete iz plakata u oglasnim kampanjama nacionalnih turističkih zajednica širom svijeta i otkriti i razvrstati najzastupljenija konceptualna preslikavanja u prikazivanju stvarnih ili željenih prednosti pojedinih zemalja kao turističkih odredišta. To će osigurati i polazište za buduća zahtjevnija istraživanja vizualnih slika i njihove usklađenosti s pojmovima prenesenima putem verbalnih znakova. Tekuće istraživanje ne ograničava se isključivo na konceptualna preslikavanja između dviju ili više područja, nego će, tamo gdje je nužno, identificirati i metonimijska preslikavanja unutar samo jednog područja. Budući da se mitovi u semiotičkoj perspektivi obično opisuju kao proširene metafore ili ‘naturalizacija kulturalnog’, pretpostavka je da se izoliranjem najzastupljenijih konceptualnih područja iz internetskog korpusa turističkog oglašavanja, mogu prepoznati prevladavajući mitovi turizma. Štoviše, prisutnost sličnih ili identičnih konceptualnih preslikavanja u međusobno udaljenim krajevima svijeta može nas dovesti do zaključka da je turizam kao globalni proces ‘stvorio’ određene metaforičke univerzalije, ishodišno pripisane ljudskoj vrsti prije kao nešto prirodno i neupitno nego da ih se svede na relativne vrijednosti i koncepte pojedinih kultura.

Ključne riječi

konceptualno preslikavanje; metafora; metonimija; turističko oglašavanje; semiotika

Hrčak ID:

124025

URI

https://hrcak.srce.hr/124025

Datum izdavanja:

1.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.059 *