Esej
Kiparske tehnike
Željka Beneta
; DV "Dječja igra", Zagreb
Ivana Bucković
; DV "Dječja igra", Zagreb
Višnja Vekić-Kljaić
orcid.org/0000-0001-6702-3643
; DV "Pčelica", Osijek
Marijanka Boštjančić
; DV Trešnjevka, Zagreb
Edita Rogulj
; DV "Cvrčak", Zagreb
Ester Jedrejčić
; DV "Duga", Umag
Kristina Uvodić
orcid.org/0000-0002-9988-6774
; DV "Kremenko", Split
Mihaela Balić
; DV "Kremenko", Split
Jasminka Gršković
; DV "Katarina Frankopan", Krk
Sažetak
Kiparstvo je umjetnost oblikovanja volumena u prostoru. Kiparska,
odnosno, skulptorska djela dijele se na samostojeću skulpturu i reljef.
Samostojeće skulpture su u svojoj biti trodimenzionalne forme u prostoru, koje su s tim prostorom u interaktivnom odnosu – one ga zauzimaju, prožimaju ga, prostor prolazi kroz njih, ostaje zarobljen u njima ili se, pak, na neki drugi način dopunjuju. Reljef je skulptura u kojoj je ploha nositelj prikaza. Jednako kao što reljef u geografi ji označava sve ravnine i neravnine na zemljinoj površini, tako i u kiparstvu pojam reljefa označava masu oblikovanu na plohi koja stvara privid prostora i volumena. Za djecu je kiparstvo, odnosno oblikovanje u prostoru, sasvim prirodan i spontan način izražavanja, štoviše, u predškolskoj dobi ona prstićima lakše oblikuju ono što vide ili žele predočiti nekom drugom. Taktilnost kiparskog oblikovanja odličan je primjer osjetilnog istraživanja.
Ključne riječi
Dijete; Vrtić; Obitelj; Kiparstvo; Kaširanje; Plastelin; Kaširana papir-plastika; Glina; Papir-plastika; Oblikovanje žicom; Žica; Kamen
Hrčak ID:
124745
URI
Datum izdavanja:
14.12.2010.
Posjeta: 3.854 *