Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

Etika informiranja – primjer konstruiranja lažne svijesti

Vesna Ivezić ; Srednja škola Mate Blažina, Labin


Puni tekst: hrvatski pdf 518 Kb

str. 756-782

preuzimanja: 1.315

citiraj


Sažetak

Hiperindustrijalizacija u javnosti stvara svijest o riziku i ekološkoj krizi, potenciranu medijskim izvještajima o katastrofama i nesigurnosti. Potrebu za sigurnošću moguće je zadovoljiti uspostavom povjerenja. Nužno je vjerovati izvještajima eksperata. Potrošačko društvo kreira nove načine uspostave povjerenja javnosti stavljanjem zelenih oznaka na sve, što stvara dojam sigurnosti. Instrumentalizirani mediji imaju važnu ulogu u formiranju zelenog imaginarija kao najpoželjnijeg, što je osnovno obilježje informiranja o rizicima, a inicirano od strane organizacija koje se predstavljaju ekološki odgovornima. Akcija zelenog zamagljivanja stvarnosti rezultat je sklonosti društva prikrivanju problema koje ne može riješiti i preduvjet je opstanka napretka. Poticanje javnosti na neutemeljen zeleni način razmišljanja, otvara rasprave etičke prirode.

Ključne riječi

ekološka kriza; javnost; nepovjerenje; zeleni imaginarij; mediji; odgovornost; etika

Hrčak ID:

127207

URI

https://hrcak.srce.hr/127207

Datum izdavanja:

15.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.474 *