Prethodno priopćenje
PROBLEMATIČNI SURADNIK KAO NOVI KOMUNIKATIVNO RADNI PROBLEM NADREĐENIM OSOBAMA
Polona Kambič
; Fakultet organizacijskih znanosti, Novo Mesto, Slovenija
Vesna Jankovič
; Fakultet organizacijskih znanosti, Novo Mesto, Slovenija
Sažetak
S obzirom na to, da smo svjedoci stalnih promjena, suočeni smo sa suradnicima koji su identificirani kao problematični. Budući da i u našemu radnom okruženju ima takvihradnika, odlučile smo istražiti taj problem.
Istraživačko pitanje (IP): Postavile smo istraživačko pitanje kako u pojedinoj organizaciji prepoznajemo problematičnog zaposlenika? Zanima nas da li na takvo ponašanje ima utjecaj radno iskustvo, motivacija, vrijednosti ili način vođenja. Uočile smo, da je relevantno pitanje da li i u kolikoj mjeri na takvo ponašanje utječu međugeneracijske razlike i da li one uzrokuju problematično ponašanje.
Svrha: Svrha ovog članka je istražiti dva konkretna slučaja-profila problematičnih zaposlenika iz različitih generacija: generacije "X" u profitnoj organizaciji i generacije "Babyboom" u neprofitnoj organizaciji. Želimo identificirati i procijeniti načine ponašanja dviju problematičnih zaposlenika, različitih generacija i pristupe njihovih vođa. Istražujemo da li na vođenje i zaposlenika ima utjecaj razlika između generacija.
Metoda: Studija dvaju slučajeva iz perspektive rukovoditelja.
Rezultati: Procjenjujemo da im nedostaje znanja iz područja društvenih i radno specifičnih kompetencija i motivacije, što čini većinu problema i stvara problematično ponašanje. Otkrile smo, da je zadatak svakog voditelja otkrivanje slabosti svakog pojedinca s namjerom da im se pomogne naći načine kako smanjiti stres, preusmjeriti pažnju na zadatke i postizanje ciljeva. Utvrdile smo, da je ponašanje zaposlenika odgovor na ponašanje voditelja. Voditelj je odgovorna osoba koja treba poduzeti odgovarajuće mjere onda kada se problemi pojave.
Problematičan radnik je dodatno opterećenje za voditelja i negativno utječe na njegovu produktivnost. Negativno stajalište također utječe na frustracije i smanjuje učinak drugih zaposlenika. Takav odnos šteti organizacijskoj klimi, sve veća i veća je fluktuacija zaposlenika i uspjeh organizacije pada. U određenim organizacijama slična istraživanja još nisu nikada napravljena, iako su se slične konfliktne situacije događale i u prošlosti.
Ograničenja istraživanja može se vidjeti u činjenici da je studija slučaja formirana od strane rukovoditelja i danemamo povratne informacije sa strane problematičnih suradnika.
Ključne riječi
problematični suradnici; generacijske razlike; vještine; krizni menadžment; motivacija; uvoditelj
Hrčak ID:
127962
URI
Datum izdavanja:
30.9.2014.
Posjeta: 2.608 *