Izvorni znanstveni članak
Validacija skale procjene posjedovanja područno-specifičnih kompetencija odgajatelja u učeničkim domovima
Marijana Ćuk
orcid.org/0000-0003-1711-8921
; Učenički dom Paola Di Rosa, Dubrovnik
Sažetak
Kompetencije su nezaobilazna tema u raspravama o suvremenom odgoju i obrazovanju. Istraživanjem i razvojem kompetencija nastoji se poboljšati kvaliteta rada u odgojno-obrazovnim ustanovama. Učeničke domove svrstavamo u skupinu odgojno-obrazovnih ustanova. U njima rade odgajatelji od kojih se očekuje izvršavanje raznih zadataka pa time i posjedovanja raznih kompetencija, od administrativnih do odgojno-obrazovnih. U ovom se radu usmjerilo na istraživanje kompetencija koje se tiču rada odgajatelja s učenicima. Točnije, u radu smo usmjereni na područno-specifične kompetencije u poučavanju, prema podjeli korištenoj u Tuning projektu. Ispitivala se samoprocjena odgajatelja o važnosti spomenutih kompetencija za rad u domu, mjera u kojoj odgajatelji misle da su određenu kompetenciju usvojili na fakultetu te mjera u kojoj smatraju da je trenutno posjeduju. Za skalu područno-specifičnih kompetencija u poučavanju koje su važne za rad u domu te skalu kompetencija koje su stečene na fakultetu utvrđena je unimodalnost. Faktorskom analizom skale područno-specifičnih kompetencija koje ispitanici trenutno posjeduju dobivena su dva faktora. Prvi se faktor odnosi na komunikacijske i savjetodavne kompetencije dok se drugi faktor odnosi na osobne i stručne kompetencije. Njihovim sadržajem obuhvaćene su osnovne zadaće rada odgajatelja. Utvrđene razlike između skala u dobivenim faktorima i faktorskom opterećenju pojedinih čestica vezuju se uz specifičnost načina stjecanja kompetencije.
Ključne riječi
kompetencije; odgajatelj; učenički dom
Hrčak ID:
129422
URI
Datum izdavanja:
11.11.2014.
Posjeta: 2.533 *