Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Važnost i razlozi uključivanja obrazovanja za medijsko poduzetništvo u kurikulume medijskih studija

Iva Biondić ; Visoka novinarska škola, Zagreb
Ljubo Jurčić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Marija Slijepčević ; Visoka novinarska škola, Zagreb, Hrvatska
Anita Zelić Gereč ; Visoka novinarska škola, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 335 Kb

str. 163-175

preuzimanja: 753

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 335 Kb

str. 163-175

preuzimanja: 277

citiraj


Sažetak

Elementi poduzetničkih procesa – inovacija, preuzimanje rizika i kreacija ključni su atributi uspjeha medijskih proizvoda i usluga. Ovo pokazuje da su mediji i poduzetništvo, čak i na konceptualnom nivou, čvrsto povezani. Cilj ovoga rada je postaviti teorijski okvir važnosti i razloga za uključivanje obrazovanja za medijsko poduzetništvo u kurikulume medijskih studija u Hrvatskoj. Temeljeno na pregledu programa visokog obrazovanja u području medija i novinarstva, u Hrvatskoj rezultati istraživanja jasno pokazuju da obrazovanje u području poduzetništva te razvoja odgovarajućih kompetencija gotovo ne postoji. U vremenu maksimalne demokratizacije i potpune trivijalizacije medijskih proizvoda, koje prate brze tehnološke promjene, poduzetničke su inicijative od najvećeg značaja, kako za medije tako i u širem društvenom kontekstu. U zaključku se preporučuje uključivanje obrazovanja za poduzetništvo u programe medijskih studija te razvoj poduzetništva u medijskoj industriji u cjelini s implikacijama na tradicionalne medije kao i na nove poslovne pothvate u ovom području.

Ključne riječi

medijsko poduzetništvo; mediji; obrazovanje; novinarstvo

Hrčak ID:

130101

URI

https://hrcak.srce.hr/130101

Datum izdavanja:

1.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.214 *