Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razvoj poduzetničke kompetencije u strukovnom obrazovanju - primjer dobre prakse

Marija Bohuš ; Obrazovna grupa Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Ivona Pavelić ; Obrazovna grupa Zrinski, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 217 Kb

str. 381-390

preuzimanja: 908

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 217 Kb

str. 381-390

preuzimanja: 401

citiraj


Sažetak

Konkurentnost gospodarstva neke zemlje ovisi o razini razvoja poduzetništva kao ključne kompetencije koju je potrebno razvijati na svim razinama obrazovanja. U Hrvatskoj je poduzetnička kompetencija nedovoljno implementirana u kurikulume strukovnog obrazovanja, odnosno postojeći kurikulumi nisu usklađeni s potrebama gospodarstva i tržišta rada. Modernizaciju hrvatskog sustava strukovnog obrazovanja moguće je ostvariti korištenjem primjera dobre prakse iz Europske unije (EU) i slijeđenjem europskih smjernica za uključivanje poduzetništva u obrazovanje. U sustavno oblikovanje kurikuluma, sukladno potrebama tržišta, nužno je uključiti socijalne i gospodarske partnere. Jedan od načina unaprjeđenja strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj je korištenje bespovratnih sredstava EU za razvoj ljudskih potencijala, kojima se potiče primjena inovativnih pristupa obrazovanju. Projekt Ekonomske škole Katarina Zrinski (EŠKZ), „Modularni kurikulum za vježbovne tvrtke“, pokazuje način unošenja promjena u strukovno obrazovanje, poboljšanja poduzetničkih kompetencija te skraćenja tranzicijskog perioda i povećanja kapaciteta strukovnog obrazovanja. Vrijednost novog kurikuluma za predmet Poslovanje vježbovne tvrtke (PVT) ogleda se u njegovoj koreliranosti s potrebama tržišta rada i primjeni inovativnih informacijsko-komunikacijskih rješenja (ICT) koja će podići razinu
informatičke pismenosti učenika. EŠKZ može poslužiti kao primjer dobre
prakse na nacionalnoj razini, pri čemu je „Modularni kurikulum za vježbovne tvrtke“ moguće implementirati u druge ekonomske i neekonomske strukovne škole. Na taj način, omogućuje se provođenje ključnih strategija EU odnosno ulazak Hrvatske u europsko područje znanja.

Ključne riječi

poduzetnička kompetencija; kurikulum; strukovno obrazovanje

Hrčak ID:

130169

URI

https://hrcak.srce.hr/130169

Datum izdavanja:

1.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.332 *