Učenje za poduzetništvo, Vol. 2 No. 2, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Poduzetništvo i društveno odgovorno poslovanje
Dragan Salarić
; Cotrugli poslovna škola, Zagreb, Hrvatska
Ana Jergović
; Cotrugli poslovna škola, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U svijetu raste broj organizacija koje promoviraju svoju strategiju društvene odgovornosti, kao odgovor na sve veće društvene i gospodarske pritiske te pritiske zelenih vezane uz zaštitu okoliša, ali i kao posljedica spoznaje o utjecaju vlastitih postupaka na ukupnost aktivnosti i života društva u kojem živimo. Ono što karakterizira današnje globalno gospodarstvo jest sve jasnija spoznaja o neodrživosti nekih od njegovih temeljnih postavki - svijest o uspjehu pa i pojam uspjeha kao takav, odjednom počinju dobivati nova tumačenja jer počinju uključivati pojmove odgovornosti, etičnosti i održivosti. Neodrživost ideje o beskonačnom rastu u konačnom svijetu, o nepresušnosti prirodnih resursa, zaliha energije, pitke vode itd. izravno određuje današnju i sutrašnju gospodarsku, ali i demografsku kartu svijeta, a to sve traži hitne prilagodbe. Tako pojam društveno odgovorno poslovanje iz dana u dan dobiva na širini i značaju; prihvaćaju ga ne samo velike korporacije, nego i srednji i mali gospodarstvenici i poduzetnici kao svoju konkurentnu prednost jer ono predstavlja ne samo poželjni, nego i nužni oblik ponašanja u svim gospodarskim aktivnostima. Moramo biti svjesni da ,na neki način, globalno gospodarstvo danas zrcali odluku o tome što ljudska vrsta svojim ponašanjem danas i u budućnosti namjerava napraviti sebi i okolišu. Prema tome, odluka organizacija, malih ili velikih, da svojim ponašanjem pridonesu boljem društvu, čišćem okolišu i boljoj perspektivi mladima, nije samo mudra gospodarska odluka, nego i jedini dugoročno održivi način.
Ključne riječi
Društveno odgovorno poslovanje; okoliš; društvena odgovornost
Hrčak ID:
130278
URI
Datum izdavanja:
1.12.2012.
Posjeta: 5.928 *