Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Obrazovanje za poduzetništvo u Europi - izazovi i prilike za europske nastavnike, zakonodavce i institucije

David McMurtry ; The School of Education, University of Aberdeen, Scotland, UK


Puni tekst: hrvatski pdf 358 Kb

str. 195-207

preuzimanja: 964

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 358 Kb

str. 195-207

preuzimanja: 279

citiraj


Sažetak

Ovaj se rad oslanja na europske publikacije o obrazovanju za poduzetništvo objavljene u posljednjih 7 godina (2006. – 2013.). Polazište je činjenica da Europska komisija (2006.) navodi „inicijativu i poduzetništvo“ kao dvije od osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje. Čini se da je uključivanje poduzetništva u kompetencije potaknulo interes za obrazovanjem za poduzetništvo u cijeloj Europi. Ovaj rad istražuje implikacije predloženog dvojnog pristupa (EU, 2012) obrazovanju za poduzetništvo. Dvojni pristup priznaje dvije zasebne sastavnice – osobne kompetencije te poslovno znanje i vještine. Autor smatra da je obrazovanje zapoduzetništvo od iznimne važnosti te da će imati značajniji utjecaj na školstvo i samim tim na društvo nego ranije. U zaključku se tvrdi da nositelji obrazovanja za poduzetništvo imaju nedvojbenu i dosad uglavnom neprepoznatu priliku da utječu na zakone, poučavanje i učenje krozkurikulum i institucije te da na taj način mogu privući pažnju na sebe i poboljšati status vlastite profesije.

Ključne riječi

obrazovanje za poduzetništvo; ključne kompetencije za cjeloživotno učenje; smisao za inicijativu; poslovne vještine; partnerska suradnja

Hrčak ID:

130312

URI

https://hrcak.srce.hr/130312

Datum izdavanja:

1.6.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.306 *