Učenje za poduzetništvo, Vol. 3 No. 1, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Obrazovanje za poduzetništvo u Europi - izazovi i prilike za europske nastavnike, zakonodavce i institucije
David McMurtry
; The School of Education, University of Aberdeen, Scotland, UK
Sažetak
Ovaj se rad oslanja na europske publikacije o obrazovanju za poduzetništvo objavljene u posljednjih 7 godina (2006. – 2013.). Polazište je činjenica da Europska komisija (2006.) navodi „inicijativu i poduzetništvo“ kao dvije od osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje. Čini se da je uključivanje poduzetništva u kompetencije potaknulo interes za obrazovanjem za poduzetništvo u cijeloj Europi. Ovaj rad istražuje implikacije predloženog dvojnog pristupa (EU, 2012) obrazovanju za poduzetništvo. Dvojni pristup priznaje dvije zasebne sastavnice – osobne kompetencije te poslovno znanje i vještine. Autor smatra da je obrazovanje zapoduzetništvo od iznimne važnosti te da će imati značajniji utjecaj na školstvo i samim tim na društvo nego ranije. U zaključku se tvrdi da nositelji obrazovanja za poduzetništvo imaju nedvojbenu i dosad uglavnom neprepoznatu priliku da utječu na zakone, poučavanje i učenje krozkurikulum i institucije te da na taj način mogu privući pažnju na sebe i poboljšati status vlastite profesije.
Ključne riječi
obrazovanje za poduzetništvo; ključne kompetencije za cjeloživotno učenje; smisao za inicijativu; poslovne vještine; partnerska suradnja
Hrčak ID:
130312
URI
Datum izdavanja:
1.6.2013.
Posjeta: 2.306 *