Učenje za poduzetništvo, Vol. 3 No. 2, 2013.
Izvorni znanstveni članak
Razlozi i preduvjeti za sustavnu implemetaciju DOP-a u poduzetničke tvrtke - primjena iskustava velikog poslovnog sustava
Paola Poljak
; Croatia osiguranje d.d., Zagreb, Hrvatska
Ivo Duboković
; Veleučilište VERN’, Zagreb, Hrvatska
Mira Lenardić
; Veleučilište VERN’, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Politike međunarodnih organizacija i EU jasno su se odredile prema značenju društveno odgovornog ponašanja poslovnih subjekata i inih organizacija te prepoznale uzročno posljedičnu povezanost odgovornog poslovanja i održive konkurentnosti. Sa stajališta provedbe i primjene načela društveno odgovornog poslovanja vidljivo je da očekivani rezultati izostaju, a globalni trendovi ističu kritike i traže nova rješenja. U radu se analizira primjena i provedba društveno odgovornog poslovanja na velikom poslovnom subjektu u Hrvatskoj kako bi se stvorili kvalitetni preduvjeti, identificirale mogućnosti za revidiranje poslovnih procesa te utvrdila područja unaprjeđenja poslovanja s ciljem povećanja konkurentnosti.Time je stvoren primjer dobre prakse društveno odgovornog poslovanja respektabilne tvrtke u financijskom sektoru, koja je važna i za razvoj poduzetništva uopće. Analizom prikupljenih sekundarnih i primarnih podataka koji su dobiveni metodom anketa provedenih u promatranom poslovnom subjektu, utvrđeno je daje društveno odgovorno poslovanje važna poluga konkurentnosti ukoliko se implementira na sustavan način. Ističući važnost interne komunikacije i edukacije svih dionika, društvena odgovornost kao sastavni dio poslovanja doprinosi dodanoj vrijednosti dionika na način da se optimiziraju resursi namijenjeni društveno odgovornim aktivnostima. Interna komunikacija u tom procesu stvara temelje implementaciji društveno odgovornog poslovanja, sustavni pristup u njenom postavljanju omogućuje učinkovitu provedbu svih edukacijskih aktivnosti uz pomoć kojih se dvosmjernom komunikacijom učvršćuje pozicija i željeni stav internih dionika kao nositelja svake promjene. Dobiveni rezultati primarnih istraživanja ističu pozitivnu vezu srednje jačine između stupnja razumijevanja konkurentnosti i društvene odgovornosti s kvalitetom interne komunikacije, njenom učestalošću i jasnoćom te se mogu iskoristiti kao model za revidiranje poslovnih procesa i načina postizanja konkurentnosti kod poduzetničkih subjekata bez obzira na veličinu. Društveno odgovorno poslovanje je razvijenije i sustavnije u velikim poslovnim subjektima, stoga spoznaje i prakse njihovih ponašanja su kvalitetna osnova za razvijanje i primjenu društveno odgovornog poslovanja u poduzetničkim tvrtkama neovisno o njihovoj veličini.
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje; interna komunikacija; edukacija; dionici; konkurentnost
Hrčak ID:
130404
URI
Datum izdavanja:
1.12.2013.
Posjeta: 2.742 *