hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola

Ines Elezović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6371-8982 ; Odjel za promicanje kvalitete obrazovanja, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, Hrvatska
Jasmina Muraja ; Odjel za promicanje kvalitete obrazovanja, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (458 KB) str. 190-201 preuzimanja: 194* citiraj
APA 6th Edition
Elezović, I. i Muraja, J. (2013). Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola. Učenje za poduzetništvo, 3 (2), 190-201. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130405
MLA 8th Edition
Elezović, Ines i Jasmina Muraja. "Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola." Učenje za poduzetništvo, vol. 3, br. 2, 2013, str. 190-201. https://hrcak.srce.hr/130405. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Elezović, Ines i Jasmina Muraja. "Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola." Učenje za poduzetništvo 3, br. 2 (2013): 190-201. https://hrcak.srce.hr/130405
Harvard
Elezović, I., i Muraja, J. (2013). 'Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola', Učenje za poduzetništvo, 3(2), str. 190-201. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130405 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Elezović I, Muraja J. Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola. Učenje za poduzetništvo [Internet]. 2013 [pristupljeno 28.11.2021.];3(2):190-201. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130405
IEEE
I. Elezović i J. Muraja, "Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima u programima srednjih škola", Učenje za poduzetništvo, vol.3, br. 2, str. 190-201, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130405. [Citirano: 28.11.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (458 KB) str. 190-201 preuzimanja: 433* citiraj
APA 6th Edition
Elezović, I. i Muraja, J. (2013). Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes. Učenje za poduzetništvo, 3 (2), 190-201. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130405
MLA 8th Edition
Elezović, Ines i Jasmina Muraja. "Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes." Učenje za poduzetništvo, vol. 3, br. 2, 2013, str. 190-201. https://hrcak.srce.hr/130405. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Elezović, Ines i Jasmina Muraja. "Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes." Učenje za poduzetništvo 3, br. 2 (2013): 190-201. https://hrcak.srce.hr/130405
Harvard
Elezović, I., i Muraja, J. (2013). 'Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes', Učenje za poduzetništvo, 3(2), str. 190-201. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130405 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Elezović I, Muraja J. Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes. Učenje za poduzetništvo [Internet]. 2013 [pristupljeno 28.11.2021.];3(2):190-201. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130405
IEEE
I. Elezović i J. Muraja, "Student awareness of entrepreneurial contents in high school programmes", Učenje za poduzetništvo, vol.3, br. 2, str. 190-201, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130405. [Citirano: 28.11.2021.]

Sažetak
Učenje za poduzetništvo relativno je nov pojam koji se u hrvatskom obrazovnom sustavu pojavljuje s objavom Ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje i Europskim kvalifikacijskim okvirom (2008), zatim adaptiranima u Hrvatski kvalifikacijski okvir (2012). Temeljna ideja povezivanja obrazovanja s tržištem rada težnja je modernih država, a koja obuhvaća razvoj, pristup i upravljanje ciljanim znanjima, njihovu praktičnu primjenu i s njima povezane vještine potrebne za uspješno zapošljavanje. U ovom radu predstavljeni su rezultati istraživanja na nacionalnom uzorku učenika srednjih škola (N = 3 345) provedenom u okviru projekta „Zastupljenost poduzetničkih sadržaja u programima srednjih škola“. Informiranost učenika o poduzetničkim sadržajima ispitana je s 20 zadataka temeljenima na sadržaju predmeta Politika i gospodarstvo te Poduzetništvo. Učenici su postigli najviše 20 bodova, od moguća 24, a prosječni je rezultat 9,42 boda (SD = 3,46). Većinu zadataka točno je riješilo oko polovice učenika. Najmanje učenika (4,8%) točno je odgovorilo na pitanje o ključnim skupinama menadžerskih vještina, dok je 72,4% učenika pokazalo poznavanje sadržaja osnovnog gospodarskog načela. Najrazvijenije zemlje prepoznale su važnost poticanja poduzetničke klime i obrazovnih politika u kojima je učenje za poduzetništvo dio nacionalne strategije. Traženje rješenja ekonomske krize u obrazovanju stvara pak dodatan pritisak na sustav koji ima zadaću odgajati i obrazovati te istovremeno, jačati nacionalnu ekonomiju.

Ključne riječi
učenje za poduzetništvo, obrazovna politika; tržište rada; vanjsko vrednovanje

Hrčak ID: 130405

URI
https://hrcak.srce.hr/130405

[engleski]

Posjeta: 937 *