Pregledni rad
Nagrade u javnom sektoru – podizanje kvalitete kroz natjecanje i suradnju
Jasmina Džinić
; Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Interes za pitanje kvalitete u javnoj upravi posebno dolazi do izražaja tijekom zadnjih 30-ak godina, i to zbog pojave doktrine novog javnog menadžmenta i promijenjene uloge građana spram uprave. U radu se problematizira koncept kvalitete, razlike koje u tom pogledu postoje između javnog i privatnog sektora, s posebnim naglaskom na specifičnosti javnog sektora i kompleksnost vrijednosti koje bi on trebao njegovati. Središnji dio rada posvecen je nagradama u javnom sektoru, kao jednom od mogućih instrumenata za podizanje kvalitete kroz ostvarivanje dviju funkcija – natjecanja i suradnje putem učenja iz tuđeg iskustva. Autorica navodi i nedostatke nagrađivanja te opisuje povijesni razvoj i klasifikaciju nagrada u javnom sektoru. Prikazuju se i analiziraju dvije europske nagrade za kvalitetu te nacionalne nagrade u zemljama članicama EU. Budući da u Hrvatskoj ne postoji nagrađivanje namijenjeno isključivo organizacijama javnog sektora, predlaže se njihovo uvođenje uz navođenje kriterija kojima bi se pritom trebalo voditi.
Ključne riječi
kvaliteta – javni sektor; javne usluge; novi javni menadžment, nagrade – EFQM Excellence Award; European Public Sector Award (EPSA)
Hrčak ID:
130477
URI
Datum izdavanja:
3.12.2012.
Posjeta: 2.411 *