hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Instalacija "K 19" Zlatka Kopljara - upis etičkog koncepta u prostor

Nataša Lah   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1725-6331 ; Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 399-408 preuzimanja: 381* citiraj
APA 6th Edition
Lah, N. (2014). Instalacija "K 19" Zlatka Kopljara - upis etičkog koncepta u prostor. Ars Adriatica, (4), 399-408. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130934
MLA 8th Edition
Lah, Nataša. "Instalacija "K 19" Zlatka Kopljara - upis etičkog koncepta u prostor." Ars Adriatica, vol. , br. 4, 2014, str. 399-408. https://hrcak.srce.hr/130934. Citirano 04.08.2020.
Chicago 17th Edition
Lah, Nataša. "Instalacija "K 19" Zlatka Kopljara - upis etičkog koncepta u prostor." Ars Adriatica , br. 4 (2014): 399-408. https://hrcak.srce.hr/130934
Harvard
Lah, N. (2014). 'Instalacija "K 19" Zlatka Kopljara - upis etičkog koncepta u prostor', Ars Adriatica, (4), str. 399-408. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130934 (Datum pristupa: 04.08.2020.)
Vancouver
Lah N. Instalacija "K 19" Zlatka Kopljara - upis etičkog koncepta u prostor. Ars Adriatica [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.08.2020.];(4):399-408. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130934
IEEE
N. Lah, "Instalacija "K 19" Zlatka Kopljara - upis etičkog koncepta u prostor", Ars Adriatica, vol., br. 4, str. 399-408, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130934. [Citirano: 04.08.2020.]

Sažetak
Recentno oblikovana, prostorna instalacija „K 19“ likovnog umjetnika Zlatka Kopljara postavljena u urbanoj jezgri Zagreba, smislom je i sadržajem upućena na spomen žrtvama holokausta. Instalacija se sastoji od pet skulptura izrađenih od cigala, prvotno korištenih za gradnju zidova logora u Jasenovcu, a potom za gradnju stambenih objekata nakon rata. Iste su cigle danas, korištene kao materijal za oblikovanje skulptura, postavljenih na standardiziranim postamentima građevinskih Euro-paleta. Slagane u horizontalnim nizovima, tvore vertikalne blokove neujednačenih gornjih bridova, organizirajući pri tom fragmente fiktivne cjeline u polukružni prostorni prsten spomeničkog karaktera. Polazeći od zapažanja da opisani rad određenu povijesnu situaciju dokumentira neprikazivim narativom, nastoji se pokazati kako time nije iznevjerena narav medija u kojem se djelo pokazuje. Teorijska se argumentacija izvodi iz različitih interpretativnih strategija koje se bave sidrenjem kulturnih reprezentacija u djelu, kao da su upis etičkog koncepta u prostor. Ukazuje se na postupke kognitivnog mapiranja u zadanim okvirima moralnih geografija, na spregu kontingencije i konceptualizacije baštinjenja, te na mnemopoetički perspektivizam i intersubjektivni karakter srodnih reprezentacija. Podražavanjem susreta „viđenog i pročitanog“, kao „vidljivog i iskazanog“, nastoji se ukazati na efekte fikcionalizacije i teatralizacije u djelu, koji ne urušavaju aspekte svjedočenja (minule) stvarnosti, već joj pomažu pri-kazati se u komunikaciji sa svijetom. Premda se nedovršene ili urušene zidove skulptura instalacije „K 19“ može interpretirati u kontekstu čitavog niza „promjenjivih atmosfera svjetova umjetnosti“, u zaključku se ukazuje da je sam autor, pripisujući svojstva formi, uspješno strukturirao sadržaj svoga djela, učinivši neprikazivo vidljivim.

Ključne riječi
Zlatko Kopljar; instalacija „K 19“; pokazivanje neprikazivog; mnemopoetički perspektivizam; kontingencije baštinjenja; kognitivno mapiranje; moralna geografija; intersubjektivna reprezentacija

Hrčak ID: 130934

URI
https://hrcak.srce.hr/130934

[engleski]

Posjeta: 712 *