hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Romaneskna autobiografija u novijoj hrvatskoj književnosti

Bernarda Katušić ; Institut za slavistiku, Sveučilište u Beču - Beč

Puni tekst: hrvatski, pdf (145 KB) str. 265-288 preuzimanja: 666* citiraj
APA 6th Edition
Katušić, B. (2014). Romaneskna autobiografija u novijoj hrvatskoj književnosti. Croatica, 38 (58), 265-288. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130983
MLA 8th Edition
Katušić, Bernarda. "Romaneskna autobiografija u novijoj hrvatskoj književnosti." Croatica, vol. 38, br. 58, 2014, str. 265-288. https://hrcak.srce.hr/130983. Citirano 22.02.2020.
Chicago 17th Edition
Katušić, Bernarda. "Romaneskna autobiografija u novijoj hrvatskoj književnosti." Croatica 38, br. 58 (2014): 265-288. https://hrcak.srce.hr/130983
Harvard
Katušić, B. (2014). 'Romaneskna autobiografija u novijoj hrvatskoj književnosti', Croatica, 38(58), str. 265-288. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130983 (Datum pristupa: 22.02.2020.)
Vancouver
Katušić B. Romaneskna autobiografija u novijoj hrvatskoj književnosti. Croatica [Internet]. 2014 [pristupljeno 22.02.2020.];38(58):265-288. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130983
IEEE
B. Katušić, "Romaneskna autobiografija u novijoj hrvatskoj književnosti", Croatica, vol.38, br. 58, str. 265-288, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130983. [Citirano: 22.02.2020.]

Sažetak
Pri definiranju autobiografije kao zasebnog književnog žanra Lejeune (2000) polazi od “horizonta očekivanja” (Jauß, 1967), podrazumijevajući čitatelja, točnije, odnos uspostavljen između autora i čitatelja, poznat pod pojmom “autobiografski sporazum”, ključnom instancijom književnog procesa. Uzimajući za polazište tip sporazuma između čitatelja i autora, Lejeune razlikuje tri glavna tipa autobiografije, odnosno autobiografskoga ugovora: autobiografski, romaneskni i maštarski, koji se mogu sklopiti između autora i čitatelja ili u čistome obliku, u obliku dvostrukog pogotka, ili pak u obliku književne prijevare. Polazeći od navedenih Lejeunovih teorijskih određenja, članak pokušava analizom dvaju romana - U registraturi (1888) Ante Kovačića i Proljeća Ivana Galeba (1957) Vladana Desnice - naznačiti osobitosti konstituiranja i razvoja romanesknog autobiografskog žanra u novijoj hrvatskoj književnosti. Namjera članka nije analizom autobiografskih djela hrvatske književnosti potvrditi Lejeunove postavke, nego prije ukazati na aporije teorijskog aprata pri čemu bi trebale izići na vidjelo osebujnosti razvoja romanesknog autobiografskog žanra u hrvatskoj književnosti.

Hrčak ID: 130983

URI
https://hrcak.srce.hr/130983

Posjeta: 855 *