hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

EMOCIONALNA INTELIGENCIJA, AGRESIVNO I PROSOCIJALNO PONAŠANJE UČENIKA RANE ADOLESCENTSKE DOBI

Nikolina Grgić ; Zavod za javno zdravstvo Osječko-baranjske županije, Osijek, Hrvatska
Ana Babić Čikeš ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska
Silvija Ručević ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (205 KB) str. 43-58 preuzimanja: 1.788* citiraj
APA 6th Edition
Grgić, N., Babić Čikeš, A. i Ručević, S. (2014). EMOCIONALNA INTELIGENCIJA, AGRESIVNO I PROSOCIJALNO PONAŠANJE UČENIKA RANE ADOLESCENTSKE DOBI. Život i škola, LX (32), 43-58. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/131206
MLA 8th Edition
Grgić, Nikolina, et al. "EMOCIONALNA INTELIGENCIJA, AGRESIVNO I PROSOCIJALNO PONAŠANJE UČENIKA RANE ADOLESCENTSKE DOBI." Život i škola, vol. LX, br. 32, 2014, str. 43-58. https://hrcak.srce.hr/131206. Citirano 04.04.2020.
Chicago 17th Edition
Grgić, Nikolina, Ana Babić Čikeš i Silvija Ručević. "EMOCIONALNA INTELIGENCIJA, AGRESIVNO I PROSOCIJALNO PONAŠANJE UČENIKA RANE ADOLESCENTSKE DOBI." Život i škola LX, br. 32 (2014): 43-58. https://hrcak.srce.hr/131206
Harvard
Grgić, N., Babić Čikeš, A., i Ručević, S. (2014). 'EMOCIONALNA INTELIGENCIJA, AGRESIVNO I PROSOCIJALNO PONAŠANJE UČENIKA RANE ADOLESCENTSKE DOBI', Život i škola, LX(32), str. 43-58. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/131206 (Datum pristupa: 04.04.2020.)
Vancouver
Grgić N, Babić Čikeš A, Ručević S. EMOCIONALNA INTELIGENCIJA, AGRESIVNO I PROSOCIJALNO PONAŠANJE UČENIKA RANE ADOLESCENTSKE DOBI. Život i škola [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.04.2020.];LX(32):43-58. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131206
IEEE
N. Grgić, A. Babić Čikeš i S. Ručević, "EMOCIONALNA INTELIGENCIJA, AGRESIVNO I PROSOCIJALNO PONAŠANJE UČENIKA RANE ADOLESCENTSKE DOBI", Život i škola, vol.LX, br. 32, str. 43-58, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131206. [Citirano: 04.04.2020.]

Sažetak
U posljednjih dvadesetak godina prikupljen je velik broj empirijskih doka-za o važnosti emocionalne inteligencije u predikciji različitih aspekata socijalnog funkcioniranja. No unatoč interesu stručnjaka koji se bave djecom i adolescentima za taj konstrukt, većina istraživanja provedena je na uzorcima studenata i odraslih. To osobito vrijedi za istraživanja emocionalne inteligencije u kontekstu modela spo-sobnosti, jednog od dva dominantna pristupa u istraživanjima emocionalne inteli-gencije. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati odnos različitih sposobnosti emocio-nalne inteligencije, operacionaliziranih prema modelu Mayera i Saloveya (1997) i mjerenih testovima učinka, s varijablama agresivnosti i prosocijalnog ponašanja uče-nika rane adolescentske dobi. Pretpostavili smo da će mjere emocionalne inteligen-cije imati značajan doprinos u objašnjenju agresivnog i prosocijalnog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 378 učenika viših razreda osnovne škole prosječne dobi 13,38 godina. Sposobnosti emocionalne inteligencije procijenjene su Testom opaža-nja emocionalnog sadržaja u slikama (TOESS), Testom analize emocija (TAE) i Testom upravljanja emocijama (TUE), a prosocijalno i agresivno ponašanje prilago-đenom verzijom Skale za procjenu agresivnosti i prosocijalnog ponašanja kod djece (PROS/AG). Test upravljanja emocijama pokazao se značajnim negativnim predik-torom agresivnog ponašanja kod mladića te značajnim pozitivnim prediktorom pro-socijalnog ponašanja i mladića i djevojaka. Ostala dva testa emocionalne inteligen-cije nisu se pokazala značajnim prediktorima agresivnog i prosocijalnog ponašanja sudionika. Dobiveni rezultati djelomično potvrđuju ulogu emocionalne inteligencije u predikciji agresivnog i prosocijalnog ponašanja, a neki nedostaci provedenog istra-živanja daju naslutiti da bi ta uloga mogla biti i značajnija.

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; agresivno i prosocijalno ponašanje; adlescenti

Hrčak ID: 131206

URI
https://hrcak.srce.hr/131206

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.184 *