Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

INKLUZIVNA KULTURA OSNOVNIH ŠKOLA U HRVATSKOJ S GLEDIŠTA UČENIKA

Dijana Vican ; Odjel za pedagogiju Sveucilište u Zadru, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 183 Kb

str. 17-36

preuzimanja: 1.829

citiraj


Sažetak

Obrazovna inkluzija podrazumijeva najhumaniji odnos prema osobi s različitošću u razredu, školi i životnoj zajednici, te osposobljenost i obrazovanost svih za prihvaćanje svake osobe jednako, bez obzira na različitost. Razvoj inkluzivne kulture škole ovisi o učiteljima i nastavnicima, učenicima, stručnim suradnicima i ravnatelju. U ovom radu istražuje se učenička percepcija inkluzivne kulture u školi jer su učenici ti koji donose različitost u školu.
Učeničkom procjenom tvrdnji u korištenom upitniku "Moja osnovna škola" koji ispituje elemente inkluzivne kulture škole na nacionalnom uzorku od 1952 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole, dobiveni su rezultati istraživanja koji pokazuju da mlađi učenici percipiraju inkluzivnost u školi razvijenijom od starijih učenika, da učenici s najnižim školskim uspjehom percipiraju inkluzivnost u školi pozitivnije od učenika koji su na kraju školske godine postigli viši uspjeh, te da učenici iz sjeverne Hrvatske, Slavonije, Like i Banovine pozitivnije percipiraju inkluzivnost u svojim školama od učenika koji pohađaju školu u gradu Zagrebu.
Prema ovom istraživanju vjerojatno su ometajući čimbenici u stvaranju inkluzivne kulture škole u predmetno-sadržajnoj usmjerenosti u školi, niskoj razini međupredmetne povezanosti, nedostatku vremena za odgojni rad zbog opterećenja nastavnim planom i programom te u pritisku zbog vanjskog vrednovanja i općenito učestalih testiranja učenika u školi.

Ključne riječi

inkluzija; ekskluzija; obrazovna inkluzija; inkluzivna kultura škole; učenička percepcija inkluzivnosti

Hrčak ID:

131845

URI

https://hrcak.srce.hr/131845

Datum izdavanja:

12.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.241 *