hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

INKLUZIVNA KULTURA OSNOVNIH ŠKOLA U HRVATSKOJ S GLEDIŠTA UČENIKA

Dijana Vican ; Odjel za pedagogiju Sveucilište u Zadru, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (183 KB) str. 17-36 preuzimanja: 944* citiraj
APA 6th Edition
Vican, D. (2013). INKLUZIVNA KULTURA OSNOVNIH ŠKOLA U HRVATSKOJ S GLEDIŠTA UČENIKA. Život i škola, LIX (30), 17-36. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/131845
MLA 8th Edition
Vican, Dijana. "INKLUZIVNA KULTURA OSNOVNIH ŠKOLA U HRVATSKOJ S GLEDIŠTA UČENIKA." Život i škola, vol. LIX, br. 30, 2013, str. 17-36. https://hrcak.srce.hr/131845. Citirano 24.09.2020.
Chicago 17th Edition
Vican, Dijana. "INKLUZIVNA KULTURA OSNOVNIH ŠKOLA U HRVATSKOJ S GLEDIŠTA UČENIKA." Život i škola LIX, br. 30 (2013): 17-36. https://hrcak.srce.hr/131845
Harvard
Vican, D. (2013). 'INKLUZIVNA KULTURA OSNOVNIH ŠKOLA U HRVATSKOJ S GLEDIŠTA UČENIKA', Život i škola, LIX(30), str. 17-36. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/131845 (Datum pristupa: 24.09.2020.)
Vancouver
Vican D. INKLUZIVNA KULTURA OSNOVNIH ŠKOLA U HRVATSKOJ S GLEDIŠTA UČENIKA. Život i škola [Internet]. 2013 [pristupljeno 24.09.2020.];LIX(30):17-36. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131845
IEEE
D. Vican, "INKLUZIVNA KULTURA OSNOVNIH ŠKOLA U HRVATSKOJ S GLEDIŠTA UČENIKA", Život i škola, vol.LIX, br. 30, str. 17-36, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/131845. [Citirano: 24.09.2020.]

Sažetak
Obrazovna inkluzija podrazumijeva najhumaniji odnos prema osobi s različitošću u razredu, školi i životnoj zajednici, te osposobljenost i obrazovanost svih za prihvaćanje svake osobe jednako, bez obzira na različitost. Razvoj inkluzivne kulture škole ovisi o učiteljima i nastavnicima, učenicima, stručnim suradnicima i ravnatelju. U ovom radu istražuje se učenička percepcija inkluzivne kulture u školi jer su učenici ti koji donose različitost u školu.
Učeničkom procjenom tvrdnji u korištenom upitniku "Moja osnovna škola" koji ispituje elemente inkluzivne kulture škole na nacionalnom uzorku od 1952 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole, dobiveni su rezultati istraživanja koji pokazuju da mlađi učenici percipiraju inkluzivnost u školi razvijenijom od starijih učenika, da učenici s najnižim školskim uspjehom percipiraju inkluzivnost u školi pozitivnije od učenika koji su na kraju školske godine postigli viši uspjeh, te da učenici iz sjeverne Hrvatske, Slavonije, Like i Banovine pozitivnije percipiraju inkluzivnost u svojim školama od učenika koji pohađaju školu u gradu Zagrebu.
Prema ovom istraživanju vjerojatno su ometajući čimbenici u stvaranju inkluzivne kulture škole u predmetno-sadržajnoj usmjerenosti u školi, niskoj razini međupredmetne povezanosti, nedostatku vremena za odgojni rad zbog opterećenja nastavnim planom i programom te u pritisku zbog vanjskog vrednovanja i općenito učestalih testiranja učenika u školi.

Ključne riječi
inkluzija; ekskluzija; obrazovna inkluzija; inkluzivna kultura škole; učenička percepcija inkluzivnosti

Hrčak ID: 131845

URI
https://hrcak.srce.hr/131845

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.071 *