Izvorni znanstveni članak
Civilno društvo u sveučilišnoj nastavi
Gojko Bežovan
; redoviti profesor na Katedri za socijalnu politiku Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Jasminka Ledi ć
; redovita profesorica Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
Sini ša Zrinščak
; redoviti profesor na Katedri za socijalnu politiku Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Izlažu se rezultati empirijskog istraživanja o nastavi i istraživanjima o civilnom društvu na hrvatskim visokoškolskim ustanovama. Polazi se od analize razvoja nastave i istraživanja na zapadnim sveučilištima gdje se od kraja 1980-ih povećava interes za istraživanja i nastavu o civilnom društvu. U tranzicijskim zemljama srednje i istočne Europe
istraživanja o civilnom društvu, kao i nastava na sveučilištima javljaju se početkom 1990-ih uz potporu inozemnih donatora. Teme o civilnom društvu uvode se u nastavu na visoko školskim institucijama društvenih znanosti, a osnivaju se i posebni sveučilišni studiji o civilnom društvu. Istraživanja i nastava na hrvatskim visokoškolskim ustanovama uvode se sredinom 1990-ih uz inozemnu potporu. Ovaj je razvoj dosta fragmentiran i bio je sporiji nego u zemljama
srednje Europe. Rezultati ankete o istraživanjima i nastavi civilnog društva na hrvatskim visokoškolskim ustanovama govore da su ove teme najzastupljenije na preddiplomskim studijima, manje su zastupljene na diplomskim, a tek su sporedne na doktorskim studijima. Poslijediplomski se specijalistički studiji značajnim dijelom bave temama civilnog društva, a neki se u cijelosti profiliraju u tom smjeru. Relativno manji broj istraživanja u cijelosti se bavi temama
civilnog društva.
Ključne riječi
civilno društvo – Hrvatska; sveučilišni programi; istraživanja civilnog društva
Hrčak ID:
132536
URI
Datum izdavanja:
5.4.2011.
Posjeta: 1.943 *