Revija za sociologiju, Vol. 37 No. 1-2, 2006.
Prethodno priopćenje
Provođenje slobodnog vremena djece i mladih s poremećajima u ponašanju – kvalitativna metoda
Ivana Jeđud
Tihana Novak
Sažetak
Slobodno vrijeme prostor je koji treba omogućiti zadovoljavanje različitih potreba kao što su igra, zabava, učenje novih znanja i vještina, gradnja važnih odnosa, osnaživanje i mnogi drugi. U adolescenciji vršnjaci postaju “važnijima“ od obitelji, stoga se u krugu vršnjaka počinju zadovoljavati potrebe koje su se prije zadovoljavale u obitelji. U vršnjačkoj skupini mladi nalaze potrebnu potporu za svoje stavove, interese, motive, poglede na život. Zbog tih, ali i drugih razloga, suvremena literatura koja se bavi djecom i mladima s poremećajima u ponašanju i onima u riziku, slobodno vrijeme procjenjuje kao značajno područje u kojem se pojavljuju mnogi rizici za razvoj poremećaja u ponašanju, ali i snage za prevenciju, rano otkrivanje i djelovanje stručnjaka. Ovo istraživanje dio je projekta Socijalnopedagoška dijagnoza – participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranje intervencija, nastalog u želji da se približi odgovorima na pitanje kako bolje prosuditi potencijale djeteta i njegova okruženja i pronaći kvalitetnije načine postizanja ciljeva odgoja i socijalizacije. Tema kojom se bavi ovaj rad dio je cjelokupne slike, a odnosi se na slobodno vrijeme. Ispitivano je dvadesetoro djece i mladih s poremećajima u ponašanju koji se nalaze u procesu stručne procjene potreba i planiranja intervencija, u dobi od 12-17 godina. S njima je vođen polustrukturirani intervju, a podaci su obrađeni kvalitativnom metodom, postupcima sažimanja i strukturiranja, pomoću Nvivo programa.
Ključne riječi
SLOBODNO VRIJEME; POREMEĆAJI U PONAŠANJU; DJECA I MLADI; KVALITATIVNA METODA
Hrčak ID:
13267
URI
Datum izdavanja:
30.6.2006.
Posjeta: 11.210 *