Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PRISTUPI UČENJU HRVATSKOG KAO DRUGOG JEZIKA U DOMOVINI

Zdenka Gudelj-Velaga


Puni tekst: hrvatski pdf 1.092 Kb

str. 185-200

preuzimanja: 614

citiraj


Sažetak

Članak razlikuje učenje od usvajanja jezika, te učenje drugoga od učenja prvog (materinskog), te stranog jezika. Metodička teorija učenja hrvatskog kao drugog jezika nije razvijena. Članak predlaže tri temeljna pristupa u uspostavlja¬nju toga metodičkoga sustava, i to:
1. kulturološki pristup, 2. komunikacijski pristup, 3. kognitivni pristup. Svaki je pristup ekspliciran prema stranim i domaćim izvorima. Autor zastupa metodološki pristup selekcije-kombinacije-integracije kojim bi se na glotodidaktičkoj razini uspostavila integralna teorija. Primijenjena na sadržaje kroatistike te hrvatsko-talijanske kontrastivistike i konfrontativistike ta bi se teorija iskazala kao metodika hrvatskoga kao drugoga jezika.

Ključne riječi

Hrčak ID:

132781

URI

https://hrcak.srce.hr/132781

Datum izdavanja:

15.11.1991.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.216 *